זעזוע פוליטי בלבנון: ראש הממשלה הלבנונית, סעד אל-חרירי, הגיש היום (שבת) את התפטרותו מהתפקיד בעת שהותו בריאד שבסעודיה, כך דווח ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-ערביה". בדיווח נאמר, כי אל-חרירי הסביר את התפטרותו בכך ש"חיזבאללה הצליח ליצור עובדות בשטח בכוח הנשק שבידיו". זמן קצר לאחר מכן אישר אל-חרירי את הדיווח בהצהרה.



בהצהרה שנשא ושודרה בטלוויזיה לאזרחי לבנון, הסביר ראש הממשלה המתפטר: "אני חש סכנה לחיי, ומרגיש כי יש קנוניה להתנקש בי". ראש ממשלת לבנון המתפטר האשים כי "האווירה הציבורית הקיימת דומה לזו שהייתה בתקופה שלפני רצח אבי, רפיק אל-חרירי ב-14 בפברואר 2005".



עוד הצהיר אל-חרירי כי סירב להשתמש בנשק של חיזבאללה נגד אזרחי לבנון וסוריה, והדגיש: "לא נאפשר אף נשק חוץ מהנשק הלגיטימי של הרשויות בלבנון".



"ידיה של איראן באזור ייקטעו. בכל מקום שהיא מגיעה אליו מגיע עמה חורבן ומאבק עדתי", הבהיר. "לא נקבל שלבנון תהיה בסיס לאיום על ביטחון האזור. איראן מעוניינת מאוד בהרס העולם הערבי, והרוע שהיא שולחת לאזור – יגיע אליה כבומרנג", הוסיף.



משרד החוץ של איראן מסר בתגובה: "התפטרות חרירי באה בהוראת טראמפ ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן". כלי תקשורת המזוהים עם חיזבאללה הוסיפו: "חרירי התפטר בהוראת סעודיה, הוא כנראה לא יחזור ללבנון".



"חשף את האמת על המציאות הלבנונית"



ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) התייחסה להתפטרות ואמרה: "ראש ממשלת לבנון המתפטר חשף את האמת על המציאות הלבנונית: חיזבאללה ואיראן שולטות כיום בלבנון ומשתמשות בה כבסיס להתפשטות השפעתה של איראן באזור כולו. בהודעתו סימן חרירי כי הפור נפל ולא ניתן להמשיך את הדו-קיום המעושה עם חיזבאללה, שהיא הזרוע של איראן בלבנון".



עוד הוסיפה סבטלובה: "לאחר התפטרותו של חרירי, דמות סונית בכירה ומקובלת, המצב בלבנון וגם בגבול הצפון עלול להשתנות ולהתדרדר במהירות. ישראל חייבת לפעול יחד עם ארה”ב שהחמירה את הסנקציות נגד חיזבאללה, ועם המדינות הערביות שחוששות מהשפעת איראן, זאת על מנת לצמצם את כוחו של חיזבאללה בלבנון ולבלום את ההשפעה האיראנית בסוריה".