גילי רוזנפלד, בת 29, עורכת וידאו מתל אביב, ראתה קטע קצר מהתוכנית האמריקאית "מצא את שורשייך" ששודרה בטלוויזיה הישראלית והופתעה לגלות משהו גם על שורשיה שלה. במהלך התוכנית, השחקנית סקרלט ג'והנסון הגיבה בדמעות כשגילתה כי בני משפחתה היהודים מתו בגטו ורשה. רוזנפלד נדהמה לזהות את שמותיהם של קרוביה של ג'והנסון, בייחוד זלטה זלמברג, שהייתה בת 15 כשמתה, ומנדיל זלמברג שהייתה בת 17. הם היו אחיה של סבתה שרה.
רוזנפלד התקשרה מיד לאימה, דינה, בקליפורניה שבארה"ב, ולאחותה הגדולה מיכל בניו ג'רזי ואמרה להן לצפות בפרק. הן עשו זאת, וכמו גילי בכו. לא כי הן גילו שיש להן קרובת משפחה שהיא כוכבת הוליוודית גדולה. "הופתענו שיש לנו בכלל קרובי משפחה", סיפרה מיכל רוזנפלד. מיכל, מעצבת בגדי ילדים בת 42, שחיה בעיירה הובוקן, אמרה כי אין לה ספק שבני משפחת זלמברג שג'והנסון קראה עליהם על המסך הם בני משפחתה גם כן. "לא היו הרבה זלמברגים" ליד וורשה, הסבירה. 
מיכל ומשפחתה שמעו סיפורים ושמות רבים כשגדלו מסבתם. "היא סיפרה לכל המשפחה כמה היא מתגעגעת לכולם וכמה הייתה רוצה שתהיה לה משפחה בחגים", סיפרה מיכל. "ידענו שהם (זלטה ומנדיל) היו קיימים. ידענו שהם מתו בגטו". היא הוסיפה: "לא ידענו בוודאות שנותרה עוד משפחה. ידענו במעורפל שיש דוד שעבר לארה"ב, אבל לא היה לנו עוד מידע".


סקרלט ג'והנסון בפרסומת לסודה סטרים . צילום מסך
סקרלט ג'והנסון בפרסומת לסודה סטרים . צילום מסך

 
גם לפני ההתחככות הבלתי צפויה בתהילה, למשפחה הייתה היסטוריה מעניינת. הסבתא, שרה זלמברג קלופוט, הייתה הילדה התשיעית מתוך עשרה ילדים במשפחתה בגרוז'ק שבפולין. היא הייתה מאוהבת בבחור אך זה לא היה "התור שלה" עדיין להתחתן. לכן, בגיל 16 או 17, היא נשלחה לארץ ישראל לחיות עם אחותה, מרים. המהלך סיים את הרומן - אהובה של קלופוט מת במלחמה  - אבל הציל את חייה.
היא נישאה לסבה של מיכל, שהיה סוחר. המשפחה חייתה בסיני אבל נאלצה לוותר על חוות המלונים שלה כישראל חתמה על הסכם השלום עם מצרים. הם עברו לרפובליקה הדומיניקנית והפעילו חווה גדולה שם, אבל שבו לישראל כשהגיע הזמן של הילדים להתגייס לצה"ל.

המשפחה המורחבת כרגע מחולקת בין ישראל וארה"ב- וככל הנראה הוליווד. "עברו עלינו כמה ימים אמוציונליים. לא יכולנו לישון. כולנו שמחנו מאוד", סיפרה מיכל. "אני לא יודעת אם זה נתן לנו סגירת מעגל, אבל זה בהחלט שימח אותנו לגלות שיש עוד מאיתנו". למרות שסבא רבא שלה וסבא רבא של ג'והנסון היו אחים, למיכל ומשפחתה אין כרגע כוונה ליצור עימה קשר. "אנחנו לא רוצים לכפות את עצמנו", הסבירה.