העיתונאית הוותיקה סילבי קשת שחזרה היום (ראשון) בשיחה עם רינו צרור בגלי צה"ל את מקרה התקיפה המינית שחוותה לטענתה בלונדון על ידי העיתונאי והשר לשעבר, יוסף (טומי) לפיד המנוח, לפני למעלה מ-50 שנה. לדבריה, לפיד הפיל אותה על השטיח, והיא נחבטה בראשה. "הוא היה כתב מעריב בלונדון וחברתי ואני הלכנו אז למסיבה אצל השגריר אהרון רמז, שם ראיתי את טומי", סיפרה. "השתעממתי ואמרתי: 'אני הולכת הביתה'. הוא שאל אם בא לי לחלוק מונית, הוא אמר שהוא גר קרוב אליי. נסענו והגענו עד לבית שלי והוא שילם את חלקו".



אך לאחר שירדו מהמונית לפתע הערב קיבל תפנית כשאר לפיד ביקש ממנה לעלות לדירתה על מנת לטלפן. "הוא פתאום אומר: 'אני מוכרח לעשות טלפון דחוף, אני יכול לעלות לעשות?' הוא עלה, לקח את האפרכסת של הטלפון וקישקש שם משהו", סיפרה קשת. "הוא הניח את האפרכסת ונפנה אליי וזרק אותי על השטיח. חטפתי מכה בראש והוא קרע מעליי את השמלה... הוא היה חזק כמו שור. ברגע שהוא ניסה לפתוח את הרוכסן שלו נתתי לו ברכיה חזקה...איפה שכואב. אח"כ הוספתי עם הנעל עם העקב הגדול עם השפיץ, הוא היה מכווץ. בחמת הזעם שלי רצתי למטבח לקחתי קומקום מלא מים ושפכתי לו על הראש וזרקתי את המעיל שלו החוצה".


רחבעם זאבי. צילום: פלאש 90
רחבעם זאבי. צילום: פלאש 90
 

ברוח אותה תקופה, בה לא נהגו לדבר על הנושאים הללו ובוודאי שלא להתלונן, קשת דרשה פיצוי כספי מלפיד - עבור השמלה שקרע. "למחרת כתבתי לו למערכת שקרע לי את השמלה שקניתי בלונדון, היא עלתה לי כך וכך ואם הוא לא מחזיר לי את הכסף, שם לי בתיבה אני מודיעה לאשתו. הוא שם לי בתיבה", סיפרה. 
קשת הלינה על המוסר הכפול בתגובות לפוסט שפרסמה בפייסבוק על המקרה, ביחס לתגובות להאשמות באונס על השר לשעבר רחבעם (גנדי) זאבי מאותה תקופה, שפורסמו השנה. "באמת, על גנדי זה בסדר להגיד ועליו לא?", שאלה. "צר לי על המשפחה שלו אבל על המון אנשים מגלים בביוגרפיות שלהם דברים איומים ויש להם משפחות, אז מה?". העיתונאית גם דיברה על השיימינג שספגה ברשת בעקבות החשיפה. "זקנה בלה, נעים להיזכר", סיפרה. "כיוון שאני ציבורית אז כל זב ומצורע יכול להיכנס, אז חסמתי (את הגישה)".