הרשימה המשותפת קוראת לאיחוד האירופי לעצור את חוק הלאום. משלחת של הרשימה המשותפת הגיעה הבוקר לבריסל לסדרת מפגשים פוליטיים במטה האיחוד האירופי. בפגישות משתתפים ח"כ ד"ר יוסף ג'בארין, יו"ר הוועד ליחסים בינלאומיים, ח"כ מסעוד ג'נאים, ח"כ ג׳מאל זחאלקה וח"כ עאידה תומא-סלימאן, וכן ג'עפר פרח, מנהל מרכז מוסאוא. מדובר בפעילות פוליטית חסרת תקדים בהיקפה של נציגי האוכלוסייה הערבית בישראל בזירה הבינלאומית.



מטרת המשלחת היא לדרוש מהאיחוד האירופי להתערב כדי "לעצור את חקיקת חוק הלאום, וכדי שמממשלת ישראל תשנה את מדיניות האפליה הגזענית כלפי הציבור הערבי, ובמיוחד בסוגיית הריסת הבתים והמסע נגד האזרחים הערבים בנגב". המשלחת גם תזהיר מפני "רעיונות הטרנספר נגד תושבי המשולש".



במהלך השבוע ייפגשו חברי המשלחת עם נציגים בכירים באיחוד האירופי, נציגי הסיעות השונות בפרלמנט, וכן במשרדי החוץ של בלגיה וצרפת. חברי המשלחת ייפגשו גם עם מזכ״ל ארגון ה-OECD במטה הארגון בפריז.



לדברי גורמים במשלחת, גודלה והרכבה וכן הדרג הבכיר של הפגישות הם ללא תקדים "בניסיון של הנציגות הנבחרת של המיעוט הערבי בישראל לפנות לגורמים בינלאומיים כדי לבלום את החקיקה הגזענית והאנטי-דמוקרטית בכנסת, ואת מדיניות הממשלה נגד הציבור הערבי".