אחרי הביקורת החריפה נגד ישראל אותה הטיח המוזיקאי וחבר להקת ה"פינק פלויד" רוג'ר ווטרס, מפתיע במיוחד לקבל קריאות אהדה למדינה מצידם של מוזיקאים מצליחים. העיתון הבריטי "ג'ואיש כרוניקל" דווח כי הרוקר הבריטי וסולן להקת הסמית'ס המיתולוגית, מוריסי, הקליט , שני שירים העוסקים ביהדות, באלבום הבא שלו "Low High School", כאשר הבולט מביניהם נקרא "ישראל" ומכיל נזיפה בוטה ל​מבקרי המדינה היהודית.



"במקומות אחרים, הם מתבכיינים ומתלוננים. רק בגלל שאת לא כמוהם, ישראל, ישראל", כתב מוריסי. בהמשך השיר יוצא המוזיקאי הקתולי בן ה-58 כנגד מבקריה של ישראל, תנועת ה-BDS: "מי שממטיר עליה עלבונות, עושה זאת רק מקנאה".





שיר אחר הנושא את השם "The Girl From Tel Aviv Who Wouldn’t Kneel” ("הנערה מתל אביב שסירבה לכרוע ברך") מתייחס ככול הנראה לכתביה של אתי הילסום, יהודייה מהולנד שכתבה יומן אישי בתקופת מלחמת העולם השנייה ונרצחה באושוויץ בשנת 1943, בו היא התייחסה לעצמה כ"נערה שסירבה לכרוע ברך".


"Low High School", אלבום הסולו ה -11 של מוריסי, יצא ב -17 בנובמבר, וכולל כמה סינגלים ביניהם "Spent the Day in Bed" שכבר שוחרר אל תחנות הרדיו.



אהבת הזמר לישראל מתועדת היטב לאורך השנים, מוריסי הופיע בתל אביב מספר פעמים, וקיבל את המפתח לעיר בקונצרט בשנת 2012 במהלכו עטף את עצמו בדגל ישראל. מאוחר יותר הוא ציין כי אין עיר אחרת - כולל עיר הולדתו של מנצ'סטר, אנגליה - שכיבדה אותו בדרך זו.