פרטים נוספים על הפגישה הבהולה שקיים יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן בריאד נחשפים. בדיווח שפורסם הערב (ראשון) החדשות 10, דיווח הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי כי במסגרת שיחת האזהרה שקיים יורש העצר עם יו"ר הרשות, נדרש האחרון לנתק כל קשר בין הרשות הפלסטינית לבין איראן.



בין הדברים עליהן הלינה סעודיה, היו תמונות שפורסמו מביקורו של בכיר החמאס סלאח אל ערורי בטהרן, אחרי הסכם הפיוס הפלסטיני שהפך את חמאס לשותף למעשה ברש"פ, ושיתוף פעולה של כוחות פתח בלבנון, הנתונים לשליטת אש"ף, לבין כוחות חיזבאללה במדינה הצפונית. על פי הדיווח, אבו מאזן אותת לסעודים כי הוא לצידם, ובטור שפורסם בעיתון הרשמי של הרשות, "אל חיאת אל ג'דידה" הובעה ביקורת חריפה על קיום קשרים עם איראן.



בטור שבעיתון נכתב: "לא נשב בחיבוק ידיים לנוכח ההתערבות האיראנית בזירה הפלסטינית. הרשות פלסטינית לא תאפשר לאיראן להתערב בשטחה ולשכפל את מודל חיזבאללה. האם 'פלגי טהראן' האלה מודעים למציאות הזאת ומבינים את גודל הסכנות הטמונות בהתערבות האיראנית? לאיראנים יש מטרות אינטרסים ואג'נדות משלהם. לא מקובל עליוני שיהיו להם כלים פלסטיניים מכל סיבה שהיא".



הפרטים הללו מצטרפים לדיווחים נוספים לדיווח ממקור פלסטיני על שיחה קשה בין הצדדים בה הגישו הסעודים לאבו מאזן מספר דרישות נוספות, בהן אולטימטום לקבל את המתווה שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ או להתפטר. המקור מרמאללה סיפר כי בפגישה בין יורש העצר מוחמד בן סלמן והמלך סלמן לבין אבו מאזן, הובהר ליו"ר הרשות על ידי יורש העצר, כי ממשל טראמפ צפוי להציג את תוכנית השלום המוקפאת בזמן הקרוב. המקור הפלסטיני העריך כי המנהיג הפלסטיני צפוי להתפטר בצל הלחצים עליו לקבל את התוכנית שהציג ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא, שביקר עצמו בסעודיה יחד עם ג'ייסון גרינבלט, שליח הנשיא למזרח התיכון, לפני שבועיים, כדי לדון בתוכנית האמריקנית.



השיחה הבהולה עם אבו מאזן מצטרפת לפעולות מדיניות סעודיות נוספות שאירעו בזמן האחרון, ככל הנראה בהנחייתו של יורש העצר, בהן התפטרותו של ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי שאירעה בריאד, שרבים רואים בה אילוץ סעודי ואף "חטיפתו" של אל-חרירי.