בני משפחת סלומון שניצלו מהטבח ביישוב חלמיש לפני כשלושה וחצי חודשים, בו נרצחו יוסף, אלעד וחיה סלומון ז"ל, ביקרו בבית הלבן לפני כיממה לאחר שנענו להזמנתו של שליח הממשל האמריקאי למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט. 



בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כתב גרינבלט כי "זכיתי לארח את מיכל סלומון, חמשת ילדיה ואביה בבית הלבן אתמול. בעלה, גיסתה וחתנה נרצחו באכזריות על ידי טרוריסט ליד שולחן השבת. מיכל וילדיה נמלטו ממוות בטוח רק בזכות האומץ שלה".  



לפני חודשיים וחצי הרשיע בית המשפט הצבאי ביהודה חמישה קרובי משפחה של עומר אל-עבד, המחבל שביצע את הפיגוע ב-21 ביולי 2017, באי מניעת עבירה, בגין כך שידעו על כוונתו לבצע את הפיגוע ולא פעלו לעדכן את רשויות הביטחון כנדרש על מנת למנוע זאת, כך הודיע דובר צה"ל.



על שני אחיו ועל דודו של המחבל הוטל עונש של שמונה חודשי מאסר בפועל. על אביו הוטל עונש של חודשיים מאסר בפועל, ועל אמו, שהורשעה גם בהסתה בגין דברים שאמרה לאחר הפיגוע, הוטל עונש של חודש מאסר בפועל וקנס כספי, בעוד שעל כל בני המשפחה הוטל בנוסף מאסר מותנה.



במהלך האירוע, אלעבד חדר לבית משפחת סלומון בהתנחלות חלמיש ורצח אותם בדקירות סכין בזמן ארוחת השבת. המפגע, מכפר כובר הסמוך, נורה ונוטרל על ידי שכן, חייל בחופשה ששמע את הזעקות מהבית, שאף קיבל צל"ש על מעשיו בהמשך.



כזכור, המחבל עמר אלעבד, בן ה-20, הודיע על כוונתו לבצע פיגוע בפוסט שהעלה בפייסבוק, שעות לפני הטבח הרצחני, בו כתב כי "אינו יכול עוד לשקוט על רקע המתרחש בהר הבית". הצעיר, תושב כפר הסמוך להתנחלות, היה ללא שיוך ארגוני אם כי מזוהה עם חמאס. "אין חיים אחרי מה שרואים במסגד אל-אקצא ורצח הנשים והצעירים. אני יודע שלא אחזור, אני בדרך לגן עדן", הוסיף.