הפטריארך המארוני הנוצרי בלבנון, שביקר בסעודיה בביקור היסטורי בממלכה המוסלמית, הביע תמיכה היום (שלישי) בסיבות שהביאו להתפטרותו של ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי. האחרון צייץ היום כי מצבו טוב וש"אשוב ללבנון בעוד כמה ימים". חרירי, בעל ברית של סעודיה, התפטר בפתאומיות לפני כשבוע וחצי והשמועות טענו כי הסעודים מחזיקים אותו בכוח, דבר שהפריך בראיון שערך ביום ראשון.

הפטריארך בכרה אל-ראי פגש את חרירי, כמו גם את המלך סלמאן ואת יורש העצר מוחמד סלמאן, כחלק ממסע שתוכנן זמן רב לפני המשבר הפוליטי בלבנון שהתבשל על ידי פרישתו של חרירי. "חרירי יחזור מהר ככל האפשר ואני תומך בסיבות להתפטרותו", צוטט בראיון בטלוויזיה הסעודית "אל-ערבייה".

ראש ממשלת לבנון המתפטר התראיין ביום ראשון לראשונה לכתבת לבנונית, פולה יעקוביאן, וטען כי התפטר מתפקידו מרצונו החופשי, וזאת בניגוד להערכה הרווחת בלבנון ובעולם כי הוא אולץ להתפטר על ידי הסעודים, בנוסף לכך הוא טען כי בכוונתו לשוב לביירות בימים הקרובים.

"עלינו להגן על לבנון" אמר אל-חרירי, תוך שהוא מאשים את איראן בבחישה בענייניה הפנימיים. "סעודיה רואה בלבנון מקור ליציבות שלה. לא אאפשר לאף אחד לדחוף את לבנון ולהפוך אותה לאזור של מריבות חיצוניות", הוא הצהיר. עוד טען שהתפטרותו באה מבחירתו האישית והוסיף כי הוא מודע שהאופי בו היא בוצעה לא היה חוקתי, אך הוא מתכנן לתקן את העניין ולחזור ללבנון, ממנה יצא בשל חשש לחייו, לדבריו.