בהקלטות שפורסמו היום (רביעי) בגל"צ נשמע מפקד הגיס הצפוני והמכללות הצבאיות ומי שצפוי להיות ראש אמ"ן החדש, תמיר היימן, נושא דברים בפני חניכי המכללות הצבאיות וסטודנטים במרכז הבינתחומי בהרצליה ומדבר על השימוש המוגבר של מפקדים בשטח במשפטנים ועל הדיון סביב השאלה האם צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם. "הדיון העקר שאני לא אוהב זה הדיון האם צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם. זה דיון שמזלזל באחר וגם לא מוביל לשום דבר. הדיון צריך להיות האם צה"ל הוא הצבא המקצועי בעולם. קשה לנו לשים את הדגל הזה אבל ברור לאן צריך ללכת".



עוד אמר היימן כי "המפקדים בשטח בוכים ואומרים יאללה נביא משפטן תורן שייתן את התשובה. הדבר הזה במידה מסוימת מאפשר פגיעה בחפים מפשע. כל עוד את השיקול המקצועי אתה עשית ואתה לוקח את האחריות". היימן הוסיף בדברים שנשא לפני מספר חודשים כי "הסיבה שהרוסים פחות אפקטיביים מאיתנו בלחימה בסוריה היא שאין להם את המודיעין. אין להם את הרסנים המוסריים והם מחריבים בתים ולא פוגעים באנשים שהם רוצים".



הוא התייחס בנוסף למערכה הבאה מול חיזבאללה ואמר כי "למדנו מ'צוק איתן' את האמת הבסיסית שנזק גבוה לא גורם להרתעה ולקיצור המבצע הוא גורם להתלכדות סביב הדגל. מידת הנזק שנקבל מחיזבאללה לא תרפה את ידינו להכאיב להם ולהיות איתנים כנגדם".



בהקלטה נוספת אמר כי "למי שכמה ללחימה ללא כללים בלי בג"ץ או משפטנים אני יכול להגיד לכם שראיתי זאת מקרוב במשך זמן רב. ההתנהלות תחת העיניים שלי של מלחמה בין הצבא הסורי לאזרחים. הם לא בחלו בשום דבר, שום כפר הם לא הצליחו לכבוש וככל שהנזק שגרמו היה גדול יותר הם יצרו מוטיביציה גדולה נגדם. הציפיות הפנטזיונריות שמשהו חסר ריסון או הגבלה מביא לאפקטיביות מבצעית הוא מוטעה".