"אמה" במקום "שפחה": עורכי דינה של שירה רבן, עובדת הניקיון לשעבר במעון ראש הממשלה, הגישו אתמול כתב תביעה מתוקן נגד אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, נגד משרד ראש הממשלה ונגד חברת הניקיון שהעסיקה אותה. בתביעה חוזרים בהם התובעים מהמילה "שפחה", לאחר ששופט בית הדין האזורי לעבודה בירושלים מתח ביקורת על הניסוח הקודם של כתב התביעה והורה לתובעים לנסחו מחדש. עם זאת, כעת עושים עורכי הדין שימוש במילה נרדפת – "אמה". "התעמרה, התעללה, השתלחה ואף איימה להכות את התובעת, אמתה", נטען בתביעה.



רבן תובעת, באמצעות עורכי הדין נעמי לנדאו ואורן גרוס, פיצויים בסכום של 225 אלף שקל בגין "תנאי עבודה מחפירים, לא אנושיים, סביבת עבודה עוינת, מאיימת ומשפילה, שהדעת אינה מסוגלת לסבול". עורכי הדין מציינים כי "לא פלא שהתובעת, אישה חרדית, הגדירה את עצמה "שפחה" או "אמה". התביעה המתוקנת מגוללת פעם נוספת את התנהלותה של נתניהו, לכאורה, כלפי עובדיה. בין היתר נטען כי העובדת נאלצה לעבור ראיונות עבודה מפרכים, חלו עליה איסורים רבים וכי נתניהו צעקה עליה ואילצה אותה "לחטא את עצמה".



עוד נטען בתביעה כי נתניהו היא מעסיקתה הישירה של רבן ולכן אין בכוונת התובעים להסירה מרשימת הנתבעים, כפי שביקשו באי כוחה. התביעה המתוקנת הוגשה לאחר שנשיא בית הדין לעבודה בירושלים, השופט אייל אברהמי, הורה לתובעים לשנות את כתב התביעה שהגישו בתוך 21 יום. נשיא בית הדין השופט אייל אברהמי, פסק כי מהתביעה יושמטו תיאורים שאינם רלוונטיים להליך המשפטי.



"כתב התביעה כולל בתוכו תיאורים ארוכים ומפורטים שאינם קשורים להליך", כתב בהחלטתו. "כמו כן לא נכון לכנות עובדות אחרות בכינויים מעליבים". עם זאת, השופט עיכב את החלטתו בבקשת בא כוחה של נתניהו, עורך הדין יוסי כהן, להסירה מרשימת הנתבעים, עד לקבלת כתב התביעה המתוקן. "לאחר שיוגש כתב תביעה מתוקן, יוגש כתב הגנה ואז יהיה רשאי עו"ד כהן לבקש את מחיקת הגברת נתניהו", כתב השופט אברהמי.



באי כוחה של רבן ביקשו בימים האחרונים להביע "תרעומת וחשש מתוצאות ההסתה והבריונות כנגד התובעת ובאי כוחה וחשש זה הובא בפני הגורמים הבכירים במשטרת ישראל".