מיכאל לוי הודה והורשע היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בתל אביב, במסגרת הסדר טיעון, בהריגתו של שי שירזי ובחבלה חמורה בנסיבות מחמירות. בית המשפט גזר עליו 24 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פיצוי של 50 אלף שקל למשפחתו של שירזי ופיצוי של 3,000 שקל לקורבן העבירה הנוסף. בפרקליטות נימקו את הסדר הטיעון, במסגרתו הופחתה העבירה מרצח להריגה, בקושי ראייתי מסוים שעלה במהלך ניהול התיקו ובכך שבני משפחתו של הנרצח לא התנגדו להסדר.
שירזי הוא בנו ומי שעד לחיסולו נחשב יורשו של העבריין ריקו שירזי, שנידון לפני מספר חודשים לתשע שנות מאסר, לאחר  שהודה במסגרת הסדר טיעון בסיוע להריגת העבריין גיא יחזקאל בגרמניה ובקשירת קשר לניסיון החיסול של אסי אבוטבול בפראג. 

ריקו ושי שירזי. צילום: חן גלילי
ריקו ושי שירזי. צילום: חן גלילי
על פי כתב האישום המתוקן, בין הנאשם לבין שירזי קיימת היכרות מוקדמת ובין השניים פרץ סכסוך על רקע כספי, שבעקבותיו גמלה בלבו של לוי ההחלטה לירות בשירזי. במאי 2016 הסיע שירזי את חברתו, יחד עם חבר, מביתו בתל אביב לביתה בראשון לציון. לאחר שהורידו אותה, בשכונת המשתלה בתל אביב, הגיע לוי רכוב על אופנוע, עצר בצמוד לרכב בסמוך למושב הנוסע וירה באמצעות האקדח, דרך החלון, שמונה יריות לעבר פלג גופו העליון של שירזי. 
  

ארבעה קליעים פגעו במנוח וקליע נוסף פגע ברגלו של מיקי. מיד לאחר מכן, נמלט הנאשם מהמקום בנסיעה מהירה לכיוון רחוב בני אפרים, נטש את האופנוע, הטמין את האקדח בסמוך לאופנוע באזור מכוסה בצמחיה ונמלט מהמקום. המנוח ביקש ממיקי, בכוחותיו האחרונים, להזמין אמבולנס ואיבד את הכרתו.
אזרחים בעלי הכשרה רפואית המתגוררים בסמוך ושמעו את הירי, הגיעו במהרה, מצאו את שירזי ללא נשימה וללא דופק וביצעו בו עיסוי לב והנשמה. כוחות מד"א שהגיעו למקום, ביצעו בו הנשמה ופעולות נוספות. הוא פונה לבית החולים איכילוב תוך החייאה, והגיע לבית החולים ללא סימני חיים. בהמשך, נקבע מותו. 

שי שירזי מובא למנוחות בנתניה. צילום: יקי צימרמן
שי שירזי מובא למנוחות בנתניה. צילום: יקי צימרמן