אתמול התקיימה בישראל הופעתו השנייה של ניק קייב, שמשכה אליה קהל נרגש של אלפי ישראלים שהגיעו לראות את הזמר האוסטרלי. בתקופה האחרונה קייב קיבל פניות מארגונים המחרימים את ישראל שביקשו כי לא יגיע להופיע בארץ, אך הוא כמובן סירב, וטען כי הוא אוהב את ישראל ונוקט עמדה עקרונית נגד אלה שרוצים לצנזר ולהשתיק מוזיקאים.



אך הפינג פונג בין קייב למחרימים את ישראל נמשך, ומי שבוחר להגיב להופעה של קייב בארץ, הוא לא אחר מאשר רוג'ר ווטרס כמובן. "עם כל הכבוד, המוזיקה של ניק קייב לא רלוונטית", אמר אתמול המוזיקאי שמתעקש להחרים את ישראל בהצהרתו לתקשורת. "גם המוזיקה שלי לא רלוונטית, וגם המוזיקה של בטהובן לא רלוונטית. זה לא קשור למוזיקה, מדובר בזכויות אדם", המשיך.



ניק קייב בישראל. צלם : אורית פניני
ניק קייב בישראל. צלם : אורית פניני



הצהרתו של ווטרס זכתה לגיבוי של ארגון אומנים למען פלסטין שטענו כי "ניק קייב בחר לדבר במסיבת העיתונאים שקיים על השתקה, אך הוא לא דיבר על משוררים, עיתונאים, אומנים או מוזיקאים פלסטינים שזכויותיהם נשללות מהם".



עושה רושם שקייב הוא עוד אחד מהאומנים שזוכים להתקפה מצד ארגוני ה-BDS, עם זאת, משמח לראות שאומנים בינלאומיים לא נלחצים, וממשיכים להגיע אלינו. בקרוב יגיעו לכאן טייק דאת', בריאן אדמס, ולהקת א-הא. לפי הפרסומים האחרונים גם רינגו סטאר, והזמרת לורד צפויים לבקר אותנו בקיץ הבא.