התובע הכללי האמריקאי, רוברט מולר, שעומד בראש חקירת מעורבות רוסיה בבחירות בארה"ב ב-2016, בפרשה המכונה "רוסיה-גייט", ביקש מחוקריו לבדוק את יחסיו של ג'ארד קושנר, חתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, עם מנהיגים זרים במהלך תקופת חילופי הנשיאות במדינה, כך נחשף הבוקר (רביעי) ב"וול סטריט ג'ורנל". במסגרת זו נבחנת גם מעורבותו של קושנר, שמשמש גם כיועצו של המנהיג האמריקאי, בהתנגדות להחלטה של האו"ם נגד הבנייה בהתנחלויות.



לפי הדיווח, החוקרים שאלו עדים על מעורבותו של קושנר במהלך המחלוקת שנוצרה בארה"ב סביב החלטת האו"ם שהתקבלה ב-23 בדצמבר 2016, בה הגוף הבינלאומי גינה את הבנייה בהתנחלויות.



קושנר אם טראמפ. צילום: רויטרס
קושנר אם טראמפ. צילום: רויטרס



באותה עת ביקשו בכירים ישראלים מטראמפ להתערב בנושא ולסייע לעמדת ממשלת ישראל. יום לפני ההצבעה טראמפ אף פרסם פוסט בפייסבוק, אחרי שנבחר אך בטרם נכנס לתפקידו, שבו ציין כי ההחלטה הזו מעמידה את הישראלים במצב קשה ויש להטיל עליה וטו.



בנוסף, מנהיג העולם החופשי קיים גם שיחה בנושא עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, שממשלתו פעלה למען דחיית ההצבעה, אך ההחלטה התקבלה בסופו של דבר לאחר שממשלו של נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה סירב להטיל עליה וטו.



כזכור, גורמים ישראלים אמרו אז כי הם פנו למנהיגים בכירים בצוות המעבר של טראמפ, כאשר ביניהם היה קושנר, כמו גם האסטרטג סטיבן באנון, כך על פי בכירים שתודרכו בנושא וצוטטו בעיתון האמריקאי.



מולר. צילום: רויטרס
מולר. צילום: רויטרס



המניע לבדיקת המעורבות של קושנר בנושא אינה ברורה, אך יש לציין כי שמו עלה במהלך החקירות של "רוסיה-גייט", לאחר שהתגלה כי הוא שלח מייל לבכירים בקרמלין העוסקים בבניית "מגדל טראמפ" במוסקבה.



מלבד זאת, חוקריו של מולר שאלו עדים על תפקידו של קושנר בהסדרת פגישות של הנשיא ובנוגע לתקשורת שהוא קיים עם מנהיגים זרים במהלך תקופת המעבר המדוברת, כך לפי הדיווח.