התביעה בעקבות הטרגדיה: כארבעה חודשים לאחר המוות הטרגי בתביעה של הזמר והשחקן אמיר פרישר גוטמן, שזעזע את המדינה, תובעים עכשיו בן זוגו של אמיר, ינאי, ובנם המשותף רוי את ביה"ח איכילוב, את עיריית ת"א ואת משרד הבריאות. בכתב התביעה מפורטת האבחנה של גוטמן כחולה בסרטן, אבחנה שהתברר לאחר מכן כשגויה ואת הטיפולים הממושכים שעבר בעקבות כך.



"לטענת התובע גופו של המנוח אשר עבר שלא לצורך טיפולי כימותרפיה קשים ומיותרים, היה חלש ושברירי בשל הטיפולים המיותרים והטיפול הרשלני אשר קיבל בשל רשלנות הנתבעים, סבל המנוח ממגבלות תפקודיות ונכויות גבוהות בתחום הנוירולוגי, הפסיכיאטרי, הפלסטי והאסתטי, ובין היתר נקבע על ידי מומחה בתחום הנוירולוגי מטעמו של המנוח כי הטיפולים הקשים שעבר המנוח מוכרים כבעלי פוטנציאל לנזק עצבי, כאב, הפרעה תחושתית, הפרעה מוטורית ועצבי היקפי", נכתב בכתב התביעה. 



אמיר פרישר גוטמן ומיכל אמדורסקי בתמונה האחרונה. צילום: אינסטגרם
אמיר פרישר גוטמן ומיכל אמדורסקי בתמונה האחרונה. צילום: אינסטגרם



לאחר מכן מגולל כתב התביעה את מסכת הרשלנות הרפואית, לדברי התובעים, שהביאה את האבחנה השגויה והטיפולים הכימותרפיים. "מצבו הרפואי של המנוח ונכויותיו הרבות והתפקודיות אשר נגרמו לו בשל רשלנות התובעים, גרמו לקריסת גופו, לטביעתו ולמותו בטרם עת", נכתב. 



בפירוט של הנזק נכתב: "כאב וסבל – בדגש על העובדה לפיה בשנת חייו האחרונה נאלץ המנוח לסבול כאב וייסורים, הוא נאלץ להעביר את זמנו בין כתלי בית החולים, תוך שהוא אינו מתפקד וסובל מנכויות רפואיות ותפקודיות בשיעור ניכר. מופרד מבני משפחתו עד שלבסוף מצא את מותו הטרגי ואלמלא האירועים נשוא התביעה הרי שאין ספק כי היה בידי התובע (שחיין מצטיין לפני האירועים נשוא התביעה) לצלוח את הגלים ולהינצל מטביעה". 



בעניין הפיצויים, מדגישים התובעים את ביטולו של מופע האיחוד של "היי פייב" ולהפסדי הכנסה המוערכים במאות אלפי שקלים. בנוסף מפורטים הטיפולים הרפואיים היקרים שהיה צריך להיעזר בהם, את העובדה שנזקק לעזרת צד שלישי במשך תקופה ארוכה, ואת היותו לפני גילוי המחלה אדם בריא ומשגשג.