קוריאה הצפונית מסרה הבוקר (רביעי) הצהרה כי ביצעה ניסוי מוצלח בטיל בליסטי בין יבשתי מסוג "הוואסונג 15". הטיל, כך על פי ההצהרה, יכול להגיע לכל נקודה ברחבי ארצות הברית. הטיל, שנורה אמש על ידי המדינה המבודדת ונחת במים הטריטוריאליים של יפן, הוא המשמעותי ביותר במדינה ועל פי ההצהרה טס במהירות 950 קמ"ש, במשך 53 דקות והגיע לגובה של 4,475 ק"מ. בתוך כך, מנהיג המדינה, קים ג'ונג און, הכריז על מדינתו כ"מעצמה גרעינית". 



במשך הלילה שוחח נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ טלפונית עם ראש ממשלת יפן ואלה תיאמו עמדות ביחס להתגרות הצפון קוריאנית. יפן הודיעה לאחר השיחה כי תפעל בשיתוף פעולה עם ארצות הברית ועם קוריאה הדרומית נגד המדינה המבודדת.



מוקדם יותר התכנסו ממשלות קוריאה הדרומית ויפן לישיבת חירום, לאחריה ביקשה יפן לכנס את מועצת הביטחון של האו"ם בעקבות השיגור. ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, אמר כי "הממשלה תגן על אזרחי המדינה", בעוד שהבוקר טען נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'ה אין, כי להערכתו "היכולת של פיונגיאנג לשגר טילים השתפרה". 



מון ג'ה אין ודונלד טראמפ. בקוריאה הדרומית מודאגים. צילום: רויטרס
מון ג'ה אין ודונלד טראמפ. בקוריאה הדרומית מודאגים. צילום: רויטרס



אמש שיגרה קוריאה הצפונית את הטיל הבין יבשתי והוא נחת במים הטריטוריאליים של יפן. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס לאירוע בקצרה ואמר: "אנחנו נטפל בזה". האיחוד האירופי גם הגיב לניסוי הפרובוקטיבי וכינה אותו "הפרה נוספת" של המחויבויות הבינלאומיות. לדברי דוברת שרת החוץ של האיחוד, "השיגור הוא התגרות חמורה ואיום רציני לביטחון הבינלאומי". 



כזכור, ב-15 ספטמבר שיגרה המדינה המבודדת שני טילים שעברו מעל שטחה של יפן, במחוזות הוקאידו וטוהוקו, האחד, במסלול מזרחי, עבר כ-550 קילומטרים והשני, במסלול דרומי, עבר כ-3,356 קילומטרים. שני הטילים נפלו באוקיינוס השקט, אך בעת מעופם הפעילו את אמצעי ההתרעה ביפן ואזרחים רבים נאלצו לרדת למקלטים.
 
שיגור הטילים מעל שמי יפן נחשב לשיא המשבר בשנים האחרונות בין שני החלקים של קוריאה. במהלך המשבר איימה קוריאה הצפונית לשגר טילים לעבר השטח הטריטוריאלי של ארצות הברית באזור האי גואם.