אייל ברקוביץ׳: ״רותם, אני רואה אותך יותר מאשר את הבת זוג שלי״.


רותם סלע: ״ואתה מתלונן? כאילו זה לא בסדר?״.


אייל ברקוביץ׳: ״לפעמים זה מעצבן אותי, כן״.


את הדיאלוג המופלא הזה היה אפשר לשמוע ביום שישי שעבר בערוץ 12 במסגרת התוכנית החדשה של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ׳. זה היה רגע נדיר של אמת בעולם של טלוויזיה מזויפת ושקרנית שהתרגלנו אליה.



ברקוביץ׳ הוא שחקן הכדורגל הישראלי הטוב ביותר בכל הזמנים. הוא אולי לא הגיע למועדוני פאר גדולים באמת כמו יוסי בניון, או הרוויח כמו ערן זהבי, אבל זה רק עניין של תקופה. אילו היה משחק בימים אלה, הוא היה מוצא את עצמו באחת הקבוצות הגדולות של אירופה ומשלש את שכרו (לא שברקוביץ׳ הרוויח רע).



מה שהופך לדעתי את ברקוביץ׳ לגדול שחקני ישראל הוא המשהו האחר שהוא הביא איתו כשחקן. והשם של הדבר הזה הוא חוכמת משחק נדירה. מאוד נדירה. גם אל המסך הטלוויזיוני ברקוביץ׳ מביא איתו ״משהו אחר״, אבל המשהו האחר הזה לא קשור בחוכמה. להפך, ברקוביץ׳ הוא איש הטלוויזיה הכי טיפש שיש, כי הוא בוחר להביא איתו למסך את הדבר האחרון שאנשי טלוויזיה בדרך כלל מביאים איתו: את האמת שלו.



צריך לומר את האמת, רותם סלע הצליחה להמאיס את עצמה. מרוב ״טורנדו״, ״דן דיזיין״, ״קסטרו״, ״הכוכב הבא״, ״להיות איתה״, זה פשוט הפך לבלתי אפשרי לראות את פרצופה (או אפילו רק לשמוע את קולה - מה שקורה ברדיו) של סלע. אנשים פיתחו כבר תגובה אלרגית כשהם נתקלים בה על המסך. אבל עוד לא ראיתי מישהו מעמת אותה עם זה. ולא חשבתי שאראה. עד יום שישי שעבר.





מובן שהתגובה של סלע לדבריו של ברקוביץ' הייתה הכי רחוקה מהאמת שאפשר - היא מלמלה איזה משהו על זה שהיא דווקא אומרת ״לא״ להרבה הצעות שהיא מקבלת. אבל בזמן ששפתיה דיברו את הטיעון הרופף הזה, המבט הכל כך נעלב ונדהם על פרצופה סיפר שכנראה מדובר בנקודה רגישה ביותר אצלה. נקודה שהיא לא רק אמיתית אלא גם כזו שמנקרת בראשה הרבה זמן.



רותם סלע. צילום: שרון בק



אם רותם סלע הייתה כנה, היא הייתה מספרת על הלבטים הרבים שיש לה בעניין זה ושגם היא תוהה לגבי זה. או שאולי הייתה מסבירה שיש לה ילדים ובית לפרנס ובמצב כזה קשה לסרב להצעות כספיות מפתות (וקמפיינים פרסומיים הם כמעט תמיד מאוד מפתים). במקום זאת היא המשיכה והסבירה: ״אני לא חוששת מזה (מתחושת מיאוס של הצופים). ויתרה מכך, “אני לא רוצה להיות מונעת על ידי פחד״. לאחר שאמרה את זה, לא יכולתי שלא לחשוב לעצמי, אם כך, על ידי מה היא מונעת? על ידי חיבה לשינויי אקלים באמצעות מזגני טורנדו?



לראות את ברקוביץ׳ בראיון הזה היה לא פחות מזכך מלראות אותו משחק כדורגל. באיזשהו שלב אמר כדורגלן העבר משהו על זה שהוא מקליט תוכניות בטלוויזיה ורואה אותן אחר כך ומריץ את הפרסומות (בין היתר את הפרסומות שבהן מככבת סלע). מובן שכל יושבי האולפן - אופירה, סלע ואסי עזר - מיד נדרכו. אופירה הסבירה לברקוביץ׳ שמה שהוא אומר זה מאוד בעייתי, כי הקלטות לא ממש נספרות ברייטינג, ואם הצופים יקשיבו לו, לא יהיה להם רייטינג. נראה היה שאת ברקוביץ׳ זה לא ממש עניין. למעשה, אם מביטים על ברקוביץ׳ במהלך התוכנית, אפשר לראות שהוא אפילו קצת נהנה להגיד את הדברים שהוא אומר ולגרום ליושבים באולפן ולצופים בבית לפקוח את עיניהם בתדהמה בעקבות האמת שהוא מפזר לכל עבר.



מי שהכיר את ברקוביץ׳ כשחקן כדורגל יודע שבאיזשהו מקום זה לא מפתיע, כי גם כשחקן הוא התנהל בדיוק באותו אופן, כשהיה עושה על המגרש מהלכים לא הגיוניים בעליל שהיו גורמים לקהל לפקוח עיניים בתדהמה ולא להאמין למה שראו. בדיוק בגלל זה קראו לו ״הקוסם״. מי שאוהב קסמים - שיראה את התוכנית של ברקו ואופירה.



אגב, במהלך הראיון לא יכולתי שלא להיזכר במה שאמר לי פעם בן דודי יהונתן גפן, כשעל המסך וגם ברדיו רצו כמה תוכניות שלי במקביל. ״שמע, זה לא נורמלי״, הוא בישר לי, ״אני פותח את הטלוויזיה - אתה שם. אני מעביר ערוץ - אתה גם שם. אני סוגר את הטלוויזיה, פותח רדיו - אתה שם. אני סוגר את הרדיו ופותח את המקרר - אתה גם שם. אתה חייב לעשות משהו לגבי זה״.