פרקליט המדינה, שי ניצן, הודיע היום (רביעי) כי החליט, לאחר בחינת חומר הראיות ומכלול הנסיבות הרלוונטיות, לסגור מחוסר ראיות מספיקות את תיק החקירה נגד מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, שעניינו חשד להטרדה מינית.  נפתלי עצמו צייץ לאחר ההחלטה, והודיע על כוונתו לערער על עילת הסגירה, שהיא מחוסר ראיות מספיקות ולא מחוסר אשמה.



התלונה נגד נפתלי הוגשה במאי 2015, ועניינה טענתה של עובדת במעון, סבטלנה גורודצקי, כי נפתלי הטריד אותה באירועים שונים במהלך 2011-2012 ואף ביצע בה מעשים מגונים, עת הועסקה במעון ובעת שנפתלי שימש כאב הבית במעון. נפתלי הכחיש את הדברים. המשטרה חקרה את התלונה וכן חקרה חשד לשיבוש הליכי חקירה על-ידי נפתלי ואשתו, חשד שעלה במהלך החקירה. בין השניים אף נערך עימות במשרדי להב 433. 
 
מני נפתלי. צילום: אבשלום ששוני
מני נפתלי. צילום: אבשלום ששוני

עם תום חקירתה הועבר התיק לפרקליטות מחוז ירושלים, שבחנה את התיק, ואף בוצעו בו השלמות חקירה מספר פעמים. בסופו של דבר קובע פרקליט המדינה בהחלטתו, בהתאם להמלצת פרקליטות המחוז, כי בהעדר תימוכין בראיות חיצוניות לתלונה של ס', לצד קשיים נוספים שעלו בחומרי הראיות - לא ניתן להוכיח את הדברים ולבסס סיכוי סביר להרשעה בתיק, בעבירת הטרדה מינית, ברמה הנדרשת במשפט פלילי.
"לפיכך", נכתב בהודעת הפרקליטות, "ייגנז החשד להטרדה מינית בעילה של חוסר ראיות מספיקות להוכחת האשמה. כן הוחלט לגנוז את תיק החקירה נגד מני נפתלי ואשתו, שעניינו חשד שיבוש מהלכי חקירה בהקשר זה, וזאת, בין היתר, בהתאם למדיניות העמדה לדין בהקשרים דומים".

"שלח ידיים וניסה ללטף" 
 
כזכור, תחילת הסיפור בסדרת שיחות שניהל נפתלי לפני כשנה עם שורת עובדים לשעבר בבית ראש הממשלה, בניסיון לגייס אותם להעיד לצדו נגד בני הזוג נתניהו. גורודצקי, שקיבלה גם היא שיחה כזו מנפתלי, ביקשה ממנו שיניח לה בטענה שאין לה שום תלונות. בשלב מסוים היא הזכירה באוזניו את עניין ההטרדות המיניות שעברה לכאורה על ידו, והזהירה אותו כי בכוונתה להתלונן על כך במשטרה. נפתלי מיהר בעצמו למשטרה, מסר את קלטת השיחה שלו עם גורודצקי וטען באוזני החוקרים כי אין שחר לדברים.
 
"יום או יומיים אחרי שיחת הטלפון שלי עם מני", סיפרה ל"מעריב", "אני שומעת פתאום בתקשורת שהוא הלך למשטרה מיוזמתו כדי למסור עדות וביקש חסינות, כדי שלא יוכלו להעמיד אותו לדין על דברים שהוא עשה כשהוא עבד במעון ראש הממשלה. היה לי ברור שזו התגובה שלו לשיחה שלנו. שהוא החליט להקדים תרופה למכה". 

סבטלנה גורודצקי. צילום: אבשלום ששוני
סבטלנה גורודצקי. צילום: אבשלום ששוני
 
כחודש לאחר אותה שיחה בין השניים, חשפה גורודצקי את סיפורה כאן, ב"מעריב". גורודצקי סיפרה כי רק לבודדים, בהם היא ונפתלי, היה אישור להסתובב בקומת המגורים של ראש הממשלה.
 
“רוב הזמן כשעבדתי שם הייתי לבד בקומה", סיפרה. "ראש הממשלה היה יורד בבוקר למטה, שרה הייתה יוצאת לעבודה, יאיר היה הולך לצבא, אבנר לבית הספר, ואני הייתי נשארת לעבוד. לפעמים מני היה עולה למעלה, ואז היו המצבים שבהם היינו נמצאים שם שנינו לבד. בהתחלה הוא התחיל להתעניין ולשאול מה המצב שלי ומה איתי, מבחינה משפחתית כאילו, וסיפרתי לו שאני חיה לבד עם הילדים. הוא היה אומר לי שאני אישה טובה ומתחיל לדבר איתי בצורה שלא נעים לי להגיד אותה. אלה לא מילים שאני משתמשת בהן. הייתי בהלם. לא הבנתי איך הוא מרשה לעצמו".
 
"במצבים שהיינו לבד, הוא היה חוזר על המילים האלה ועל הדיבור הזה, ולי זה ממש הפריע. מתי שלא היה אף אחד לידי הוא היה מתחיל. לפעמים זה קרה בחדר הכביסה, כשהוא בא לתת לי חומרים וניצל את זה שאנחנו לבד, ולפעמים זה היה בחדר השינה של בני הזוג נתניהו. בהתחלה הסברתי לו שזה לא מתאים. אמרתי לו שזה מפריע לי שהוא מדבר אלי ככה. הוא לא הגיב למילים שלי. היו גם מקרים שהוא שלח ידיים לגעת בגוף שלי, שהוא ניסה ללטף. הייתי מזיזה לו את היד ואומרת לו שזה לא לעניין. הייתי מנסה להתרחק ממנו, למנוע מצבים שאנחנו לבד. הדברים האלה קרו הרבה פעמים כשהיינו לבד בקומה של המגורים".