הקרב על עתיד בנק אגוד ומיזוגו עם מזרחי טפחות תופס תאוצה. ל"מעריב-השבוע" נודע כי בימים האחרונים התקיימה פגישה מטעם בעלי השליטה בבנק ונציגיו עם מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד. 



בפגישה השתתפו, בין השאר: יגאל לנדאו מבעלי השליטה, ועו"ד דליה טל היועצת המשפטית של הצדדים. מצד האוצר השתתפו, חוץ מבאב"ד, גם יואל נווה, הכלכלן הראשי באוצר, השולל את המיזוג, ומספר רפרנטים. יש לציין כי למנכ"ל האוצר עצמו אין סמכות להחליט בעניין, אבל הוא יכול להשפיע על כחלון. ל"מעריב" נודע כי באב"ד זימן את אבלס לפגישה נוספת בנפרד. מטעמו של אבלס נמסר כי הוא לא נפגש עם שר הכלכלה אלי כהן.



ההחלטה בעניין המיזוג עברה בסוף השבוע לממונה על ההגבלים, עו"ד מיכל הלפרין. עו"ד הלפרין עצמה לא תטפל בסוגיה, שכן היא הייתה שותפה בעבר במשרד עורכי הדין המטפל בבקשת המיזוג באמצעות עו"ד דליה טל. עקב כך, הוחלט שהבקשה תטופל על ידי בכירים אחרים ברשות ההגבלים.


גם במערכת הפוליטית מסרבים להירגע מעניין המיזוג. יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל (המחנה הציוני) פנה אתמול למפקחת על הבנקים חדווה בר ולהלפרין, בקביעה שרכישת בנק אגוד היא פגיעה בתחרות.



לדבריו, "מזה זמן מה מסתמנת מגמה מדאיגה של נגיסה בתהליכים הרגולטוריים שנועדו להתמודד עם הריכוזיות בענף הבנקאות, ובראשם חוק נתוני האשראי וחוק שטרום". ח"כ כבל טוען שבליעת בנק אגוד על ידי מזרחי טפחות תהווה פגיעה משמעותית בתחרותיות ותחסל כל סיכוי לכניסת שחקנים חדשים לענף. לדבריו, בספטמבר הגיש אגף התקציבים חוות דעת הקובעת שהמיזוג יפגע בתחרות בשוק הבנקאות.



חברי כנסת נוספים, ובהם רועי פולקמן (כולנו), מתכוונים להוציא אל הפועל יוזמות חקיקה המוציאות את הבלעדיות של הפיקוח על הבנקים בנושאים הנוגעים לצרכנות פיננסית. בנוסף, פולקמן מתכוון להגיש הצעת חוק לפיה מיזוג בנקים ייעשה בעתיד לאחר קבלת אישור שרי הכלכלה והאוצר.

שביתה "עד הודעה חדשה"

בשעות הצהריים הודיע ועד עובדי בנק אגוד, שלאחר שכינס אסיפת חירום של העובדים והחליט להשבית את כל סניפי הבנק, החלו העובדים בנעילת הסניפים. העובדים עלו ללשכת היו"ר, שיצא אל העובדים והכחיש את קיומה של הפגישה. אך בתשובה לשאלת העובדים מה עמדתו לעניין מיזוג הבנק, הוא סובב את גבו לעובדים וחזר ללשכתו.
 
ועדי העובדים בבנק אגוד הוסיפו כי: "לא יכול להיות שיו״ר הבנק לא מאמין בבנק שהוא עומד בראשו. מתפקידו של יו"ר הבנק להבטיח את שרידותו ושגשוגו של הבנק ואנחנו  חשבנו  שכך הוא עושה במשך כל שנות כהונתו הארוכות. עכשיו אנו מגלים כי החלטותיו כעומד בראש המערכת לאורך כל השנים הן שהביאו את הבנק למצבו הנוכחי. אם זו דעתו של יו"ר היה עליו להתפטר עוד לפני שנים רבות וכנראה שהבנק היה היום במקום אחר טוב יותר".