הכרזת טראמפ היא כמו הצהרת בלפור ושחרור ירושלים - רגע גדול בתולדות הציונות, כך אמר היום (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות הכרזת נשיא ארצות הברית על הכרה בירושלים כבירת ישראל וכוונתו להעביר את השגרירות האמריקאית לעיר.



בסרטון שפרסם ראש הממשלה הרשתות החברתיות הוא אומר כי "יש רגעים גדולים בתולדות הציונות: הצהרת בלפור, הקמת המדינה, שחרור ירושלים, ואתמול - הצהרת טראמפ. אמרתי לו: ידידי הנשיא, אתה עומד לעשות היסטוריה. ואתמול - הוא עשה היסטוריה. זה רגע מרומם ומאחד. לימין, לשמאל, דתיים, חילונים. אנו מעלים את ירושלים על ראש שמחתנו!".





בעשרת הימים האחרונים שוחח ראש הממשלה עם הנשיא טראמפ פעמיים, בנוסף לשיחה בין הנשיים עליה פורסם. הוא הדגיש בפני הנשיא את החשיבות ההיסטורית של מהלך כזה והבטיח לו שהסטטוס קוו בירושלים יישמר. 



בישראל לא הופתעו מהתגובות בעולם על הצהרת טראמפ, וכשמנתחים את האמירות ואת התגובות הבינלאומיות רואים שבגדול האמירות שמגיעות ממדינות ערב וגם ממדינות במרחב מרכז אירופה, מזרח אירופה ואחרות, צפויות ומדודות. הבעיה של ישראל ממוקדת במדינות מערב אירופה ואפשר לראות זאת גם לפי התגובות להודעתו של הנשיא טראמפ.



עם זאת, בירושלים לא מתרגשים מהאמירות האלה, ופועלת מדינית במספר זירות בינלאומיות תוך ניצול הקשרים החדשים בארצות אמריקה הלטינית, אסיה ואפריקה כדי לקדם את סדר היום שלה.



בשבוע הבא, על רקע הביקורת האירופית על המהלך האמריקאי, ייצא ראש הממשלה לבריסל, שם ישתתף בישיבה של שרי החוץ של האיחוד.