שש שנות מאסר נגזרו היום (ראשון) על שי ריטברג, תושב נתניה בן 38, שהודה והורשע בכך שאנס וביצע מעשים מגונים במרמה בשתי קטינות, כשהתחזה לצלם אופנה שמבקש לקדם אותן כדוגמניות. "הנאשם, באמצעות מצגי שווא ודרכי רמיה, השיג את הסכמתה של הקטינה לקיום יחסי מין מספר רב של פעמים, ובכך ביזה והשפיל אותה, ופגע ביכולתה ליתן אמון בבני אדם", כתבו השופטים בגזר הדין. 


גם אמירותיה הברורות, כי כואב לה, וכי אינה מעוניינת לקיים עמו יחסי מין, לא הועילו, ולא מנעו ממנו לחזור ולשכנעה, בכזב, כי יש להמשיך במעשים אלה במטרה להשיג תמונות טובות יותר, כביכול. האירוע עם הקטינה נמשך מספר שעות, כשבכל עת יכול היה הנאשם לעצור ולחדול ממעשיו, אך הוא המשיך ואנס אותה שוב ושוב ושוב, תוך הפיכתה לחפץ חסר כל ערך ורצון עצמי, וחוסר כל חמלה כלפיה".

ריטברג הודה מעשים במסגרת הסדר טיעון שחתם עם הפרקליטות, אשר לא כלל הסכמה לגבי עונשו. עם הקטינות, שתיהן בנות 17, יצר קשר באמצעות הפייסבוק, והציג עצמו כסוכנת דוגמניות בשם שיר רותם. "שיר" הביעה את רצונה לעבוד עם הנערות ואמרה שצלם מטעמה יצור איתן קשר. את הקטינה הראשונה פגש ריטברג, צילם אותה ושכנעה כי התמונות "אינן אמוציונליות מספיק".  לדבריו, התמונות תצאנה מוצלחות ומלאות ברגש לאחר קיום יחסי מין. לאחר מכן הוא אנס אותה לא פחות משבע פעמים, תוך שהוא מתעלם מכך שהיא מתלוננת על כאבים. את הקטינה השנייה פגש באותו אופן.  


תסקיר נפגע העבירה שלה מגולל טראומה קשה שהותירו בה מעשיו של ריטברג. בתסקיר נכתב שבשל קשיים משפחתיים אותם היא חווה, היא מהווה "טרף קל" לניצול. "מאז הפגיעה היא סובלת מהפרעות שינה, חלומות מסויטים, מחשבות על מוות וחרדות. מתרחקת מאנשים, נמנעת לצאת מהבית, נפגע אמונה בבני אדם ובעולם כמקום בטוח", נכתב.
 
את הקטינה השנייה פגש ריטברג באותו אופן וביצע בה מעשים מגונים. היום גזרו עליו שופטי בית המשפט המחוזי בלוד חמש שנות מאסר בגין מעשיו כלפי הקטינה הראשונה ועוד שנת מאסר בגין מעשיו  כלפי קטינה השנייה. עוד נגזר עליו לפצות את המתלוננות בסכום כולל של 85 אלף שקל.