המשטרה סגרה את הגנרטור שהפעיל את המגברים. כיכר הבימה הייתה מפוצצת. כמעט שעה לא היה ברור מה קורה על הבמה הקטנה שעליה היו אמורים הנואמים לשאת את דבריהם במוצאי השבת האחרונה. מני נפתלי, עטוף בדגל ישראל, הפציע על הבמה ובקול ניחר בישר שיש לו הסדר עם רכב טלוויזיה ויש שם גנרטור שעומד בתנאי הבטיחות. במהלך אותה שעה כמעט, עמד יעקב זיתון ותקף במגאפון את המשטרה ואת ההון־שלטון, והקהל נענה באקסטזה.



זו הפעם השנייה שבה רבבות ישראלים נאספים באזור רוטשילד־הבימה, ולאירוע יש פוטנציאל להפוך אולי לאירוע המשמעותי ביותר כיום, כולל ההכרזה ה”היסטורית” של טראמפ על מעמד ירושלים; הכרזה שלא שינתה מאומה להבדיל מגל הפגנות שאמור אולי אם וכאשר לחולל שינוי.



תחילה דרש קצין המשטרה אישור ממהנדס חשמל שהמגברים בטיחותיים. הביאו שלושה מהנדסים. הוא לא השתכנע. העסק הלך והתברדק, אבל הקריאות הקצובות “הון־שלטון” ו”מדינה באבדון” לא פסקו. כל מי שהבין שיש כאן מצב שמסכן את הזהות הדמוקרטית של המדינה, לקח לעצמו את זכות הצעקה. ממני נפתלי, שאומר על עצמו שהוא ליכודניק, ועד מוחמד מחד”ש ואלדד יניב, שדורש חוזה חדש מול הפוליטיקאים, ואליעד שרגא, לוחם שחיתות מקצועי שיודע לזהות גל כדי לגלוש עליו. זה המקום שבו מחירי הדיור נפגשים עם מחירי הכיבוש, ולכולם יש מקום בהפגנה שאליה מתנקזת התביעה לנקות את אורוות הממשלה.



בינתיים איש לא יודע מה לעשות בעניין המגברים. יעקב זיתון, לצורך העניין מקס הזועם בדרכים, תפס מגאפון, צעק “יאללה אחריי”, הוביל כאלף מפגינים לרחוב אבן גבירול וסתם את צומת קפלן. בתרגיל מהספרים פיצלה המשטרה את ההפגנה לשניים. חלק עלו לעבר הקריה, שם נחסמו, וחלק הלך ודולל לקראת בניין העירייה. שאלתי את אורנה אנג’ל, מוותיקות פתח תקווה ומן ה”הנהלה” הערטילאית, מה הולך כאן. כאלה אנחנו, אמרה, זאת הפגנה של העם, והעם אומר את דברו. שאלתי אותה למה לא הולכים על הראש של מקור השחיתות, על הממשלה. אורנה נענעה ראש בסרבנות. אנחנו לא משחקים על המגרש הזה, אמרה. ממילא הממשלה תשחיר כל מי שנמצא כאן, אמרתי.



ואכן למחרת החלה מכונת התעמולה להפגיז: שמאלנים ושות’, הקרן החדשה, שוברים שתיקה, החשודים הרגילים. מה בעניין איזה מטה מסודר, אני שואל את אורנה, כסף לארגון, משרד, פינת קפה, מחשב. לא ניקח כסף מאף אחד! היא נחרצת, זאת תמיד ההתחלה של הון־שלטון. בשבוע שעבר, לקראת ההפגנה, קיבלו מארגני ההפגנה מודעת ענק של קובי ריכטר, שזה דווקא הון נגד שלטון. בשבת הקרובה - אותה שעה, אותו מקום, אותם אנשים. הפעם הגנרטור יעבוד. אם לא, לא נורא. מה שבטוח הוא שהאנרגיה הלוחמנית תהיה שם. אוי לנו אם היא לא תגיע.