על רקע סבב ירי נוסף שכלל שלוש רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר ישראל ותקיפה של חיל האוויר במהלך הלילה כתגובה, התייחס היום (חמישי) דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס להתחממות בגזרת הדרום בשבוע האחרון מאז הכרזת טראמפ. "הימים האחרונים מאתגרים את השקט", אמר מנליס בראיון לגל"צ, "ראינו בשלוש וחצי שנים האחרונות שחמאס יכול לאכוף את הירי. כל אפשרות אחרת מאשר לעצור את הירי לא מקובלת".
מנליס ציין כי חל שינוי במטרות שתוקף צה"ל לאחר ירי מהרצועה. "זה שבוע בו התגובות שלנו לירי הן תגובות שחמאס לא חווה קודם לכן. מטרות יותר איכותיות הותקפו ואחת המנהרות הכי משמעותיות נחשפה. חמאס איבד נכסים ויודע שישלם מחיר אם הירי ימשיך. בהערכות המצב שאני משתתף יש מגוון רחב של כלים ויכולות כדי לא להיגרר להסלמה. כל דבר שהוא פחות משקט מוחלט הוא לא מקובל".
בנוגע לאיום המנהרות, הסביר דובר צה"ל כי המטרה לחסל כל איום תת קרקעי עד סוף השנה הבאה. "יש לנו מגוון רחב של שיטות לאיתור ולטיפול וכל פעם אנו בוחרים בשיטה המתאימה ביותר. היעד של צה"ל שעד סוף 2018 לא תהיה תשתית תת קרקעית באזור", אמר, "הרעיון הוא שחמאס יבין שהמאמץ שהוא משקיע זה מאמץ לא אפקטיבי. במיוחד כשהוא מציין 30 להקמתו. ארגון שחורט על דגלו פגיעה באזרחים, כדאי שיעשה חשבון נפש לאיזה מציאות הוא רוצה להביא את התושבים שלו. אנו במאמץ הגנתי של בניית אותו קיר למנוע בנייה בתת קרקע".

מנהרת הטרור שנוטרלה השבוע. צילום: דובר צה"ל


כאמור, צה"ל תקף במהלך הלילה שלושה יעדים השייכים לחמאס ומשמשים כאתרי אימון ואחסנת אמצעי לחימה לאחר ששתי רקטות יורטו אמש על ידי מערכת "כיפת ברזל" ושלישית נפלה על בית ספר של אונר"א בשטח רצועת עזה. גבר בן 30 נפצע ברגלו בדרכו למרחב מוגן בשדרות בעקבות ירי הרקטות, ובמקביל אותרה נפילה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. פאראמדיקים של מד"א העניקו לפצוע טיפול רפואי, ובנוסף דווח על שני נפגעי חרדה.