רשת בתי הקפה קופיקס, שהביאה לפני כארבע שנים בשורה גדולה בתחום המחירים, החליטה להשיב את מחיר הקפה לחמישה שקלים לספל, כך נודע ל"מעריב־השבוע". ההפחתה תצא אל הפועל כבר בימים הקרובים.



כזכור, המחיר הנוכחי לספל קפה עומד על שישה שקלים, לאחר שבפברואר השנה הועלה המחיר בשקל לכוס. העלאת המחיר גררה ביקורת חריפה מצד צרכני הרשת, שטענו שיש בכך משום נסיגה מהתחייבותה למכור כל מוצר בחמישה שקלים, אולם מייסד הרשת אבי כץ הסביר שייקור הקפה נעשה כמהלך של אין ברירה.



לדבריו, בשלוש השנים שחלפו מאז יציאתה לדרך של הרשת, שכר המינימום עלה, שכר הדירה עלה וגם עלויות החשמל והארנונה התייקרו. כץ, שהיה בטוח שהקונים בקופיקס יקבלו את המהלך בהבנה, התבדה. כאמור, הנהלת קופיקס בראשות המנכ"ל החדש יקי ודמני, תודיע בימים הקרובים על התוכנית לשוב ולהפחית את מחיר הקפה, מתוך תקוה למשוך מחדש את הקונים.



בתוך כך, החברה דיווחה בימים האחרונים על מגעים לצירופו של איש העסקים רמי לוי כמשקיע בחברה. לוי מעוניין בעיקר ב־30 המרכולים הנמצאים בבעלות הרשת, שבאמצעותם הוא מקווה למכור את מרכולתו.



נזכיר כי הרשת מפעילה כיום 134 בתי קפה. קבוצת קופיקס אוברן (חברת האם - י"ש) סיימה את הרבעון השלישי של 2017 בהפסד של 1.73 מיליון שקל ומתחילת השנה הפסידה 2.47 מיליון שקל. בתי הקפה של החברה היו רווחיים, אבל ברשתות היא ספגה הפסד של 4.5 מיליון שקל. מחזור ההכנסות של החברה זינקה בתשעת החודשים הראשונים של 2017 ב־25% ל־229.6 מיליון שקל.