פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בפתח תקווה כתב אישום נגד אברהם שוחט, מנהל המרכז הסיעודי "נאות השרון" בעיר, ונגד נפוליאון ביינה, מטפל במוסד, בגין גרימת מוות ברשלנות של דיירת וחוסה גב' מרים פזה ז"ל. על פי כתב האישום, ב-22 בינואר 2013 הכניס ביינה, אזרח אריתראי בן 31, את פזה לחדר הרחצה על מנת לרחוץ אותה. הוא פתח את ידית ברז המים בצד המים החמים וחש בידו שטמפרטורת המים פושרת.



כעבור מספר שניות נוכח ביינה כי הותיר את ספוג הרחצה בחדר אחר, ולכן הניח את צינור ראש המקלחת בעוד מים חמים זורמים ממנו ומתיזים על פלג גופה הקדמי של המנוחה, ויצא מחדר הרחצה כשהוא מותיר בו את המנוחה לבדה. הוא עשה כן מבלי לתת דעתו לכך שפתח את ידית ברז המים בצד המים החמים וכי הם צפויים להמשיך להתחמם עד הגעה לטמפרטורה גבוהה ומסוכנת.



ביינה נעדר מחדר הרחצה במשך כשתי דקות, במהלכן באופן הדרגתי, עקב העדרו של מנגנון ויסות בגין, התחממו המים לטמפרטורה גבוהה ומסוכנת שעלתה על 45 מעלות צלזיוס, והמשיכו כל העת להתיז על פלג גופה הקדמי של המנוחה חסרת האונים. נוכח מצבה הסיעודי של המנוחה, היא לא הייתה יכולה לזוז אל מחוץ לטווח המים, לסגור אותם, או לגונן על עצמה מפניהם בדרך אחרת, והיא החלה לצרוח ולצעוק מכאב ומצוקה. כתוצאה מהמתואר נגרמו למנוחה כוויות בכ-45% מכלל שטח גופה. 



כשחזר ביינה לחדר הרחצה וראה את המתרחש, מיהר לסגור את ברז המים החמים ולהזעיק טיפול רפואי. המנוחה טופלה תחילה בנאות השרון, משהחמיר מצבה הועברה לבית חולים ובהמשך נפטרה בעקבות הכוויות הרבות והקשות שספגה. 



שוחט, בן 49, היה מתוקף תפקידו האחראי הבלעדי על מילוי הוראות החוק והנחיות משרד הבריאות, לרבות הוראות המחייבות התקנת מנגנון לוויסות טמפרטורת המים כדי למנוע כוויות בקרב האוכלוסייה המבוגרת והרגישה אשר דרה במוסד הסיעודי. למרות זאת לא דאג שוחט שיותקן מנגנון ויסות מים במוסד, וטמפרטורת המים החמים בנקודות הקצה הגיעה כדי 55 ואף 60 מעלות. בהעדר מנגנון ויסות כאמור, אף לא נקט שוחט באמצעי זהירות חלופיים אחרים למניעת כוויות לחוסים במקום, ובכללם, הדרכות לעובדים, פיקוח, בקרות או אמצעים טכנולוגיים אחרים, לא מינה אחראי בעל הכשרה מתאימה בנאות השרון בתחום ועוד.