"כבר 35 שנים אני מציל ולא ראיתי חג חנוכה כל כך חם עם כזה ים שקט וללא גלים והמוני מתרחצים", כך סיפר מנחם (קיגן) כהן, מציל ותיק בחופי הרחצה בתל אביב, על רקע גל החום שהביא אתמול המונים לחופים. כבר היום ברור שחופים אלה ימשיכו להיות מלאים גם בימים הקרובים, לנוכח התחזית להמשך גל החום לפחות עד סוף השבוע.
 
חופשת החנוכה של ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר והשביתה במשק למשך חצי יום, שכללה גם את האוניברסיטאות, הביאו אתמול לנהירה המונית לחופי הרחצה. "עזבתי את העבודה לשעתיים כדי לתפוס שיזוף. אני לא מאמינה שיש כזו שמש בדצמבר", סיפרה עמית, שהגיעה ביחד עם חברותיה לחוף פרישמן בתל אביב.
 
לצד משפחות, צעירים ומבוגרים שכבשו את חופי הרחצה, היו גם תיירים רבים, בעיקר ממזרח אירופה. "זו תקופה של תיירות חזקה מרוסיה, לקראת חג המולד, כשאצלם עכשיו קפוא וכאן שמש וים שקט", סיפר עוד כהן המציל. "הים  שקט ולא גלי והאוויר חם. העולם כנראה השתגע. יש מקומות ויבשות עם סופות ושיטפונות ואצלנו שמש בחנוכה".
 

השביתה בבוקר גם הפחיתה את פקקי התנועה בגוש דן וההגעה לחופי הרחצה בתל אביב, בבת ים ובהרצליה הייתה מהירה יותר לעומת ימים אחרים. מנגד, יצאו משפחות רבות לפארקים וליערות בחיק הטבע. ברשות הטבע והגנים הודיעו כבר במוצאי שבת כי עד השעה 12:00 אתמול יושבתו, כחלק מהשביתה המשק, הגנים הלאומיים ושמורות הטבע, למעט הגנים הלאומיים מצדה וקיסריה. במקביל, פקדו רבים את מופעי הפסטיגל ואת האירועים המיוחדים שהתקיימו במתחמי מסחר, בקניונים ובערים לרגל חנוכה.

ים חם בחורף. צילום: אבשלום ששוני
ים חם בחורף. צילום: אבשלום ששוני

 
נוכח התחזית להמשך גל החום, חופי הרחצה ימשיכו להוות מוקד משיכה לרבים גם בימים הקרובים ובגדי החורף ימשיכו להיות ללא שימוש, לפחות במהלך שעות היום. החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, אורן דוידוף, מסר שהיום לא יחול שינוי במידות החום והן ימשיכו להיות גבוהות מהממוצע לעונה. הטמפרטורות המקסימליות בתל אביב יגיעו ל־24 מעלות, בירושלים – 21, בחיפה – 24, בכנרת – 25, בבאר שבע – 26 ובאילת – 27.
 

גם בימים שלישי ורביעי ימשיך להיות חם מהרגיל ולא צפוי שינוי משמעותי במידות החום. ביום חמישי צפויה התחממות נוספת ומידות החום יעלו במעלה עד שתיים. העלייה הנוספת בטמפרטורות עלולה לגרום לשרב קל בחלק מהאזורים. כזכור, בשבוע שעבר פרסם השירות המטאורולוגי תחזית לשנת בצורת, שבינתיים מתממשת. אולי לאחר ההתחלה הרשמית של החורף ביום חמישי, ה־21 בחודש, יהיה כאן סוף־סוף גשום וקר.