קללות, מכות, איומים והערות גזעניות - זה מה שקיבל רופא במרפאה של קופת החולים מאוחדת, בעת שעבד במרפאה בביתר עילית בשבת לפני כעשרה ימים. כך עולה מכתב אישום שהוגש היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד דוד זגורי, תושב ביתר עלית בן 65, שני בניו - יצחק ושמואל זגורי, בני 18 ו-22 ונגד יהודה סוויסה, תושב ביתר עלית בן 18. הארבעה נאשמים כי תקפו באלימות את הרופא, לאחר שזה הפנה אחד מהם לקבלת טיפול רפואי במרפאת ט.ר.ם.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, ב-9 בדצמבר, ניגשו הנאשמים לסניף קופת חולים מאוחדת בביתר עילית, שפעל במתכונת שבת למטופלי הקופה, בעקבות חתך שנגרם לשמואל זגורי. הצעיר ואביו נגשו לרופא, ומשהוברר כי הוא אינו מבוטח של קופת חולים מאוחדת, הסביר לו הרופא כי הוא יכול רק לחבוש את ידו וייעץ לו לפנות למרפאת ט.ר.ם. משהבין הצעיר כי לא יקבל טיפול מלא, החל לצעוק ולקלל את הרופא.



בשלב מסוים, בשל צעקות וקללות שמואל זגורי, החל הרופא לצלם את הנאשם באמצעות הטלפון הנייד שלו. הנאשם דחף כלפי מטה את ידו האוחזת בטלפון של הרופא, ואז החלו שני הנאשמים לקלל את הרופא. שמואל זגורי אמר לרופא "יא ערבי, יא בן שרמוטה, יא כוס אמא שלך.. אני אזרוק עליך כיסא, יא בן שרמוטה".



בהמשך נתן יצחק זגורי מכה לטלפון הנייד של הרופא. בעקבות כך, צעד הרופא אחורה כשגבו לעבר דלת השירותים, בעת שהנאשמים התקרבו אליו. בשלב זה החלו הנאשמים להכות ולדחוף אותו בגופם והטיחו בו כיסא. בשלב מסוים, הצליח הרופא להיכנס לחדר האחות הסמוך ולנעול את הדלת. כל אותה עת, המשיכו הנאשמים לקללו מבעד לדלת הסגורה, להשליך עליה כיסאות, לבעוט בה ולדפוק עליה, וכן לאיים על הרופא בפגיעה בגופו. בהמשך, ניגש יצחק זגורי למטבחון המרפאה, נטל סכין מטבח, צעד לעבר האח שהיה אותה עת במרפאה ואיים עליו.



כתוצאה מן התקיפה נשברה ידו של הרופא ונגרמו לו פציעות. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים המתנהלים נגדם ולחלופין לקבוע תנאים מגבילים.