אם חולף בסביבתכם ג'וק חום, מגעיל, שגרתי כזה למראה, אל תמהרו לחסל אותו ב־k–300 או עם נעל. יכול להיות שהג'וק הזה שווה הרבה כסף. יכול להיות שהוא עובד עם השב"כ, המוסד. יכול להיות שהקומרד ג'וקסקי הזה מגויס בשירות השגרירות הרוסית, או המצרית. ואם רק תאחזו אותו בזהירות בידיכם ותפתחו את כרסו בעדינות, תמצאו בתוכו, בין המעי ללבלב, אלקטרוניקה עדינה ששווה הרבה כסף.



יכול להיות שברגעים אלה ממש הג'וק שלכדתם - ששוגר לסביבתכם בכוונה - משדר למפעיליו את השיחה האחרונה שלכם שצותת לה עם חברכם הטוב ש"במקרה" עובד בכור בדימונה.



דברים כאלה מתרחשים במציאות. ג'וקים שהוחדרו למוחם אלקטרודות נשלטים כבר שנים בידי מפעילים אנושיים מרחוק, המנווטים את דרכם לכיוונים ולנקודות הרצויים להם. בעזרת ציוד האזנה אלקטרוני זעיר המחובר ליצור החום הקטן, הוא משדר למפעיליו את השיחות האחרונות שקלט.



"מפלצות ידי אדם", ערוץ ההיסטוריה. צילום מסך
"מפלצות ידי אדם", ערוץ ההיסטוריה. צילום מסך



ניסיונות דומים נערכו גם בחתולים. בחתול אומלל אחד השתיל ה–CIA מיקרופון באוזן, אנטנה לאורך חוט השדרה ומשדר בזנב. החתול שוגר למשימתו הראשונה - להתקרב לאיש השגרירות הרוסית שנפגש עם אדם שנחשד כמרגל. אלא שאז נזכר החתול כי הוא חתול, ראה מעבר לכביש חתול אחר ורץ להסתכסך עמו. נהג מונית שעבר שם במקרה לא היה מודע למאמצי המודיעין של ארצו, ותוך שניות שכב השפיון החתולי חסר רוח חיים על הכביש, ו–20 מיליון דולר השיבו את נשמתם לבורא.



בכל העולם, מסיבות שונות, עוסקים בשיטות שונות בהנדסה גנטית של בעלי חיים. המנוול הגדול היטלר הורה למדעניו לזווג זן שוורים עם זן שוורים בלגי תוקפני במיוחד כדי לייצר זן תוקפני שייצג את הרייך השלישי. התוצאה היא שעד היום מוחזקים באירופה שוורים שלא כדאי להתקרב אליהם. עד סוף מלחמת העולם השנייה התרנגולת הייתה במקורה ציפור דלת בשר. תחרות השבחה אמריקאית הביאה לגידול התרנגולת הנוכחית, עם הפולקעס והחזה העשירים, שרק הם יכולים להשביע את רצונה של סבתא פולנייה.



מדענים ברוסיה מלקטים בסיביר רצפי דנ"א במטרה להשיב לחיים את הממותה שנכחדה מעל פני כדור הארץ לפני רבבות שנים. פרנקנשטיין הוא כבר סיפור ישן. מדען איטלקי מתכוון עוד לפני סוף השנה הזו לנתק ראש של אדם מגופו החולה ולהצמיד אותו לגוף אדם שנפטר. השאלות האתיות הן כמובן רבות ועצומות, אבל סתם ככה, באמצע השבוע, אין סבלנות לשאלות אתיות. את "מפלצות ידי אדם" אפשר לראות רק בשביל הדאחקה.



"מפלצות ידי אדם", ערוץ ההיסטוריה, 21.12