היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע אתמול לבית המשפט המחוזי מרכז, כי החליט לעשות שימוש בסמכותו הייחודית ולהתייצב להליך האזרחי במסגרתו הגיש קצין המילואים, סא"ל (מיל') ניסים מגנאג'י תביעת לשון הרע נגד מוחמד בכרי, יוצר הסרט "ג'נין, ג'נין". מדובר במקרה חריג, שבו היועץ לוקח חלק בהליך פרטי, והדבר נעשה בשל האינטרס הציבורי שעולה מהסוגיה. מחר צפוי להתקיים הדיון.



כזכור, בעבר נדחתה תביעת לשון הרע שהגישו חמישה לוחמי צה"ל במילואים נגד בכרי, למרות שנקבע שהסרט כולל לשון הרע וליוצרו לא עומדות ההגנות הקבועות בחוק, בנימוק שלתובעים – שלא הופיעו בסרט - לא עומדת עילת תביעה אישית נגדו שכן, הצופה הסביר אינו מזהה לשון הרע על קבוצת חיילי צה"ל שלחמו בג'נין עם כל אחד מהחיילים הנמנים עליה.





הקטע עליו תובע מגנאג'י את בכרי


המרואיין טען שמגנאג'י אמר לו: "תשתוק או שאחסל אותך"



היועץ המשפטי לממשלה דאז, התייצב להליך הערעור של הלוחמים לבית המשפט העליון, שנדחה אף הוא, כמו גם בקשות לדיון נוסף שהוגשו ונדחו. בשונה מהמקרה הקודם, התובע בהליך הנוכחי, שלא היה מעורב בהליכים המשפטיים הקודמים טוען, כי הוא נראה ומזוהה בסרט בקטע שבו מרואיין מבוגר תושב ג'נין שטוען כי במהלך הלחימה עלו לכאורה חיילים לביתו וגזלו את כל חסכונותיו. מגנאג'י נראה כשהוא פוסע עם שני קצינים נוספים ליד ג'יפ צבאי, כאשר ברקע אומר המרואיין: "אמר לי 'תשתוק או שאחסל אותך'". לטענת התובע, הסרט ממשיך להיות מופץ ומוקרן גם בימים אלה.



אל היועץ המשפטי לממשלה הגיעו פניות ציבור שונות, לרבות פנייתו של הרמטכ"ל, רא"ל גדי אייזנקוט, ובהן נתבקשה בחינת אפשרות התייצבותו של היועץ המשפטי לממשלה להליך. מאחר שבניגוד להליכים הקודמים, מדובר הפעם בתובע שניתן לזהותו ושמופיע בסרט בזמן שמסופרת "עדות" כביכול המאשימה את חיילי צה"ל בביזה, החליט היועץ המשפטי לממשלה להתייצב ולתמוך בתביעתו של סא"ל (מיל') מגנאג'י, נוכח העניין הציבורי הקיים בהליך.