י"ד תשרי, תשע"ט | 23.09.2018 | 02:07

        הדפסה gohome
Maariv
 
Print Edition
הבלוגרית אלונה זוהר: משתדלת לא לחטוא באוכל, פרט לשתי קוביות שוקולד
מעריב אונליין
12/22/2017
מפתחת מתכונים, קונדיטורית, בשלנית, בלוגרית ומעצבת גרפית. "אוכל בשבילי זה אוויר לנשימה". במזווה שלי תמיד אפשר למצוא עגבניות מרוסקות, מיובשות
 
אלונה זוהר, בת 45, אם לשלושה ילדים, מקריית ביאליק. מפתחת מתכונים, קונדיטורית, בשלנית, בלוגרית ומעצבת גרפית. "אוכל בשבילי זה אוויר לנשימה".
 
* בבוקר אני שותה נס קפה עם שתי סוכרזית. לאחר מכן אני אוכלת שתי פריכיות אורז עם גבינה, זיתים וירקות. אני אוהבת את השילוב של הגבינה, ירקות, שמן זית ומלח ים. זה מהיר, טעים ואפילו מנחם.
 
* לרגעים בהם הרעב הקטן הזה תופס אותי במשך היום, אני משתדלת להחזיק בתיק תפוח ירוק ו/או פלפלים קטנים מתוקים (טינקרבל). זה כמו חטיף לדרך. הפלפלים מתוקים כמו סוכריות, והתפוח ממלא. זה סוגר את הפינה של בין לבין (בין הבוקר לבין הצוהריים).
 
* אני הכי אוהבת לבשל ירקות. בישול ירקות עם שמן זית, מלח ים, לימונים (כשצריך). השילוב הזה בעיני הוא הבישול הכי ישראלי ים־תיכוני שיש. מירקות ניתן להכין הכל: ממאפים, סלטים, תבשילים, פשטידות ועד תוספות בשילוב פחמימות. 
 
* אני לא אוכלת בשר, אז התזונה המאוזנת מתבטאת באכילה של תחליפים. אני חייבת להגיד שאני עושה זאת בהצלחה רבה וללא תחושה של חוסר בכלל.
 
* לילדים שלי אני עושה מדי פעם ניסויים. עם הגיל והבגרות הילדים נפתחים לטעמים חדשים. למשל, ירקות שלא טעמו קודם לכן או קטניות שונות. אני לא נלחמת בהם. את מקורות המזון שאני רוצה להעביר אליהם אני "מחביאה" באוכל. כמו בקציצות, לביבות או כל תבשיל אחר. 
 
* במזווה שלי תמיד אפשר למצוא עגבניות מרוסקות, מיובשות, מחית עגבניות קלה, פסטות, עדשים ואורז. כשהם ישנם, תמיד ניתן להכין ארוחה מהירה. אני גם מקפידה שיהיו קופסאות שימורים של תירס, חומוס, זיתי קלמטה, אנשובי, צלפים, מגוון של קמחים ועוד.
 
* יש לי כמה דברים מוזרים שאני חוטאת בהם. זה לא חטא, זה יותר סטייה. אני אוהבת במבה יבשה, כזאת שנפתחה לפני יומיים או שלושה. אני גם אוהבת אורז קר וגושי פתיתים. אני משתדלת לא לחטוא פרט לשתי קוביות שוקולד שאני גונבת לפעמים... 
 
* את סוף היום שלי אני סוגרת בדרך כלל עם פרי. למשל מנדרינה או תפוח. לפעמים זה יהיה פלפל אדום שאני מאוד אוהבת. זה בדרך כלל קורה אחרי מקלחת, אני לוקחת איתי את הפרי או את הפלפל ואוכלת אותו במיטה. זה הפינוק שלי.
 
* לפני ארבע שנים עשיתי מהפך בחיי. רזיתי 89 ק"ג (89 קילוגרם!!!). מאז למדתי לאכול קצת כל כמה שעות ולשתות לפני האוכל. למדתי גם שלאכול ירקות זה לא עונש. זה נעשה מתוך בחירה אמיתית.



 
פסטה עם עגבניות מיובשות וריחן
 
פסטה עם עגבניות זה שידוך מוצלח, פסטה עם עגבניות מיובשות זה שידוך מושלם. לזה תוסיפו שום, ריחן ו…..יש לכם מנה נפלאה!
 
תמיד, כשאני ממהרת אני מכינה פסטה טובה וכולם מרוצים. אני אוהבת מאוד פסטה על בסיס של עגבניות וריחן. הפעם, הלכתי על עגבניות מיובשות מה שמעניק לפסטה ארומה נפלאה, חמצמצה עם טעם ממכר… כזו שמסיימים לאכול וחוזרים לסיר בשנית ובשלישית. אז, איך הכנתי אותה?
 
למצרכים:
10 עגבניות מיובשות לחות (חצאי עגבניות)
1 כף שום כתוש
1/2 כוס מחית עגבניות קלה
צרור גדול של בזיליקום
1 חב’ פסטה – פוזילי (ברגים) מבושלים לפי הוראות יצרן
שמן זית




 
 
להכנה:
 -לשים בקערה של מעבד מזון עם להב מתכת עגבניות מיובשות, 1 כף שום כתוש ושליש כוס שמן זית. לרסק הכל יחד עד שמתקבלת מעין משחה גרגירית.
 
 -לחמם 4 כפות שמן זית במחבת גדולה. להוסיף את העגבניות המיובשות שכתשנו קודם לכן, ולטגן יחד כדקה-שתיים. להיזהר לא לחרוך את העגבניות. להוסיף את מחית העגבניות הקלה ולבשל יחד 5 דקות.
 
- להוסיף את הפסטה ולערבב עוד 2 דקות על האש.
 
- להוריד מהאש ולפזר כמות נכבדה של עלי ריחן. לערבב הכל יחד ולהעביר לצלחת הגשה.
 
** ניתן להוסיף פרמזן מגורד או כל גבינה אחרת, אני אוהבת את המנה כמות שהיא – היא מושלמת ואין צורך להוסיך לה דבר (לטעמי האישי)
 
 
 
 
print gohome
print
--%>