"המשימה לחיסולו של אבו ג'יהאד בתוניס הוטלה על המוסד, שכבר כמה שנים לא מצליחים לבצע אותה. ראש אמ"ן פנה אלי יום אחד ואמר לי 'בוגי, תראה מה אתם יכולים לעשות', מזה זה התחיל", כך סיפר בקור רוח שר הביטחון לשעבר משה יעלון על מבצע שהוטל עליו כשהיה מפקד סיירת מטכ"ל בשנות ה-80. הדברים שודרו הערב (שלישי) בתוכנית 'זמן אמת' ב'כאן'.



"בתחילת מרץ 88 העביר המוסד לצה"ל מידע מדויק על מיקומו של אבו ג'יהאד", המשיך יעלון ותיאר את השתלשלות האירועים. "זה מרחק של ארבעה ימי הפלגה עם התנדנדויות לא קלות על הסטי"לים", סיפר שר הביטחון לשעבר אהוד ברק, שבאותה תקופה כיהן כסגן הרמטכ"ל ופיקד על המבצע מתוך חפ"ק (חדר פיקוד) שהוקם על אחת הספינות.



"כשנחתתי על החוף, לא היינו בטוחים שהוא בבית, אבל הערכנו שהוא יגיע בשעה מסוימת", סיפר יעלון. "הייתי מיד אחרי החוליה הראשונה, והבנתי שהיא פגעה נכון", המשיך. "הייתה עדות של אחד מבני הבית שאחרי שירו באבו ג'יהאד עלה בכיר ישראלי , ירה לאיש כדור בראש ווידא שהוא מת", אמר לו אסף ליברמן ויעלון ענה: "הוא מת". "אתה האיש?", שאל אותו ויעלון השיב בהנהון-חיוך: "הוא מת".



הדברים יצרו סערה ברשתות החברתיות והיו כאלה שאף השוו את וידוא ההריגה למקרה אזריה, זאת לאור התבטאויותיו של יעלון לאחר חיסול המחבל המנוטרל בחברון. מנגד, יש לציין כי המשימה עליה הופקד יעלון בפעולה זו הייתה חיסולו של המחבל.