למה התכוון טראמפ באיום ששיגר לעבר הפלסטינים בטוויטר? האם האיום המרומז בציוץ היה גם כלפי ישראל? פרופסור איתן גלבוע, מומחה לארצות הברית מאוניברסיטת בר אילן ניתח את הציוצים של נשיא ארצות הברית שעוררו סערה והבהיר כי יש כאן שחקן שלא ממש רוצה לשחק בפוליטיקה הישנה וכי המחיר שייגבה מישראל יהיה לא פשוט.



"הציוץ של נשיא ארצות הברית הוא מעט מבולבל. הנשיא התחיל בכך שההצהרה שלו בנוגע לירושלים הורידה את הנושא מסדר היום הציבורי, בעוד שבהצהרה עצמה הוא טען שנושא הריבונות בירושלים יהיה נתון למשא ומתן. הנשיא מרבה לסתור את עצמו בדברים שהוא בעצמו אומר, הכעס שלו הוא על הפלסטינים והוא מנסה לשנות את כללי המשחק".



מדובר בציוצים של איש עסקים, הוא טען שהוא משלם לפלסטינים ולא מקבל תמורה


"בדיוק כך. הוא כועס על הפלסטינים שבמקום לקבל את ההצהרה שלו על ירושלים כתחילתה של דרך למשא ומתן הם מנהלים מלחמה כנגדו ופנו לאו"ם. אחת האסטרטגיות של הפלסטינים כעת היא לפנות לארגונים בינלאומיים על מנת להשיג החלטות נגד ישראל. אם הייתי במקומם הייתי דורש ממנו להכיר במזרח ירושלים ונכנס למשא ומתן".



על הציפייה מישראל 'לשלם יותר' בעקבות ההכרזה על ירושלים כעיר בירתה הוסיף: "טראמפ לא מדבר על הסכם - הוא מדבר על דיל. הוא רצה לדרוש מישראל תרומה משמעותית כדי להיכנס למשא ומתן אך אם הפלסטינים לא מוכנים לשתף עמו פעולה הוא מנסה לשבור את הכלים. ניקי היילי אמרה שארצות הברית תקצץ את הסיוע לאונר"א. מדובר בעניין חשוב, זוהי הסוכנות יחידה שדואגת לפליטים הפלסטינים, חלק מהכספים המגיעים אליה הולכים לחמאס ולכוחות הביטחון הפלסטיני".