התקדמות בניסיונות הפיוס הפלסטיני: על פי דיווח ב'אל חיאת', תנועת חמאס הודיעה לרשות הפלסטינית כי מוכנה למסור את נשקה אם יצרפו אותה לאש"ף. ארגון הטרור שינה את עמדתו הקודמת, לפיו לא יוותר על נשקו על מנת להמשיך בהתנגדות ל"כיבוש הציוני". הסיבה לכך ככל הנראה היא ההכרה האמריקאית בירושלים כבירת ישראל.

בכיר חמאס ברמאללה אמר ל'אל חיאת' שהמטרה של הארגון היא להשתתף בכינוס המועצה המרכזית של אש"ף בהמשך החודש, כדי להיכנס למערכת הפוליטית הפלסטינית ולמוסדות אש"ף והרשות הפלסטינית. הסיבה השנייה לשינוי העמדה היא שזאת הדרך להתמודד עם הלחץ של ארצות הברית שמנסה לכפות פתרון מדיני על הפלסטינים.
דובר חמאס, חוסאם בדראן, אמר בהצהרה שפרסם אתמול, כי הארגון קיבל הזמנה רשמית להשתתף בכינוס המועצה המרכזית והם לומדים את הנושא. בתוך כך, מזכיר הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, אמר כי ההחלטות שיתקבלו במועצה המרכזית הן "הרות גורל".

גורמים בחמאס ברצועת עזה אמרו כי הארגון זנח את דרך הפילוג לעד. מנהיג הארגון, יחיא סנוואר הדגיש כי הבחירה האסטרטגית של התנועה היא לפעול לפיוס על מנת לקדם את הפרויקט הלאומי הפלסטיני, במיוחד לאור הסכנות הגדולות העומדות בפניו".