שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, תקף היום (שבת) את חוק עונש מוות למחבלים, אשר עבר השבוע בקריאה טרומית, במהלך אירוע "שבת תרבות" שהתקיים בצהלה, כשאמר: "נשלם מחיר כבד על החקיקה הפופוליסטית הזו". מלבד זאת, הוא טען כי להערכתו ראש הממשלה לא נחקר בפרשת הצוללות מהפחד שתתגלה "שחיתות שלטונית" שתפגע בעסקה, והצהיר כי הוא "בונה את הכוח הפוליטי שלי, הרשימה שלי תפתיע את כולם".



"כפי שהצהרתי, אני מתכוון להתמודד על הנהגת המדינה", אמר יעלון, שהסביר: "אני בונה את הכוח הפוליטי שלי, חורש את הארץ. צברתי ניסיון רב, אני לא רואה מישהו עם ניסיון כמו שלי. צוותים שלמים עובדים ומגבשים אצלי תכניות עבודה בתחומי החיים המרכזיים והחשובים לכולנו - חינוך, בריאות, תשתיות, דיור, תחבורה, רווחה ועוד. תשימו לב שהמשרד היחיד שיש לו תכנית עבודה רב שנתית הוא משרד הביטחון, וזוהי תכנית שהכנתי וגיבשתי עם שר האוצר". 



כמו כן, הוא סיפר כי "יש לי רשימה ואחשוף אותה בבוא העת, ואתם תופתעו רק לטובה. יש מרחב עצום להסכמות ולחיבורים מול האתגרים הפנימיים החשובים שלנו מהימין הממלכתי, דרך המרכז ועד לשמאל הציוני. אני קורא לחיבורים. האתגרים הפנימיים שניצבים למולנו הם בראש סדר העדיפויות שלי והם האינטרס הלאומי החשוב ביותר בעת הזו. עם האיומים הביטחוניים והמדיניים החיצוניים נדע להתמודד".



היועמ"ש מנדלבליט. "אני מיניתי אותו ואני סומך עליו". צילום: אבשלום ששוני
היועמ"ש מנדלבליט. "אני מיניתי אותו ואני סומך עליו". צילום: אבשלום ששוני



בתוך כך, הוא התייחס לבכירים האמונים על חקירות נתניהו: "אני מכיר אישית את שומרי הסף שלנו, התברכנו בשומרי סף עם חוט שדרה. כל עוד לא הוכח אחרת אני סומך עליהם מאוד. אני מיניתי את מנדלבליט לפרקליט הצבאי הראשי ואת אלשייך המפכ״ל אני מכיר עוד כקצין צעיר בצנחנים, וגם בתפקידיו בשב״כ. אני סומך עליהם". 



לטענתו, "אני יכול להעריך כי אם נתניהו לא נחקר בפרשת הצוללות וכלי השייט זה רק בגלל שברור שאם תתגלה שחיתות בדרג הפוליטי הבכיר בפרשת רכש ביטחוני שכזו זה אומר שלא יהיו לנו צוללות גם כשנצטרך אותן".



הוא הוסיף כי "איש מאנשי משרד הביטחון בתקופתי לא נחקר כחשוד. הם העידו אך לא כחשודים. לעומת זאת, כל סביבתו של ראש הממשלה נתניהו תחת חקירות באזהרה, והוא לא ידע?".



יעלון גם ביקר את חוק עונש מוות למחבלים, כאמור, כשטען כי "אנחנו נשלם מחיר על החקיקה הפופוליסטית. גם על חוק עונש המוות למחבלים. אנחנו נותנים כלים בידי גורמים בזירה הבינלאומית כמו ה-BDS, שפוגעים בלגיטימציה שלנו. החוק מאפשר גם כיום עונש מוות למחבלים. זו שאלה של מדיניות לא של חקיקה, ורצוי להקשיב לגורמי הביטחון המקצועיים".