ארה"ב שוב יצאה מדיון שיזמה במועצת הביטחון פגועה ונלעגת. בדיון על ההפגנות באיראן הסכימו שגרירי הארצות החברות במועצה שמדובר בהתפתחות חמורה ומדאיגה. במקביל, 14 מתוך 15 החברות הביעו מורת רוח ותקפו באופן בוטה את התנהלותה של ארה"ב ותגובותיה להפגנות באיראן. אותו מחזה בדיוק שאירע בדיון במועצה על הכרת הנשיא טראמפ בירושלים כבירת ישראל, כאשר 14 מהחברות תקפו וגינו אותה.



השגרירה ניקי היילי נשאה בדיון ביום ששי נאום חוצב להבות נגד איראן, בדומה לנאום שנשאה בזכות ההכרה האמריקאית בירושלים. אבל השגרירה מתחילה להיראות פתטית. בכל צרה ובעיה המעיקות על העולם ארה"ב נחשפת כבודדת ומבודדת, והנאומים התוקפניים שלה רק מבליטים את זה.



גיבורים על הפלסטינים, חלשים מול איראן



השאלה היא: מדוע חוזרת ארה"ב ומכנסת את המועצה, המוסד השנוא והמאוס על הנשיא טראמפ? התשובה: הבית הלבן גיבור מול הפלסטינים ואמיץ נגד פקיסטן, אבל נגד קוריאה הצפונית ואיראן ארה"ב של דונלד טראמפ במצוקה, חסרת אונים ונלעגת. במיוחד כשגם אותה מועצה שנואה לא יכולה לעשות מאומה מול ארצות סרבניות כקוריאה הצפונית או איראן.



גם בחזית הפנימית היה לנשיא טראמפ שבוע רע, ולא בפעם הראשונה. הוא בקושי נהנה מפסק זמן של נחת מאישור רפורמ ת המסים שלו, וכבר נחת עליו ציטוט המעצים את החשדות על קשרים מפוקפקים עם רוסיה בעת קמפיין הבחירות שלו. בספרו של הסופר מייקל וולף "אש וזעם - בתוך הבית הלבן של טראמפ" מצוטט סטיב בנון, מי שהיה היועץ האסטרטגי של הנשיא והאיש הקרוב ביותר לאוזנו, טוען כי הקשרים בין רוסיה למקורבי הנשיא בעת מערכת הבחירות הם מבחינת "בגידה" ושהם היו הרבה יותר חמורים וקריטיים מכפי שידוע ומוערך.



הנשיא התפוצץ מכעס. תגובתו, שבה הגדיר את בנון "כמי שלא היה שותף לקמפיין וכמי שלא היה לו שום חלק בניצחוני", עוררה גלי צחוק בוושינגטון. "בנון היה האח התאום האידיאולוגי של טראמפ", גיחך עורך התוכנית "פגוש את העיתונות". "לומר שבנון לא היה קיים בקמפיין זה כמו שגבר נשוי בשנית מכחיש שהיה פעם נשוי".