בשירותה הצבאי גילתה יעל פולמן, אלישבע מ"כיפת ברזל", שהיא חיה בבועה. "לא גדלתי עם כפית זהב בפה", היא מדגישה, "אבל בירושלים השסועה בין חרדים לחילוניים, קל להפריד את עצמך, וזה היה מטלטל". לעומת אלישבע הדתייה, פולמן היא חילונית מבטן ומלידה. מצוידת במראה בת השכן ממול, עם שיער גולש ועיניים חולמניות, היא מספרת על חיים שנראו כאילו נגזרו מתוך ז'ורנל ירושלמי.



פולמן גדלה בשכונת רמת דניה לאב עורך דין ואם מטפלת באמנויות, והיא קרובת משפחה של הבמאי ארי פולמן ("ואלס עם באשיר"). מגיל צעיר נטתה לכיוון המשחק והאמנויות; וכשאחיה עברו ללמוד בבתי ספר הישגיים, היא למדה מטרום חובה ועד סיום התיכון בבית ספר ניסויי פתוח, שבו אין מבחנים עד הבגרויות. "זה בית ספר שבו חייבת להיות לך משמעת עצמית, והיא התגבשה מתוכי", היא מספרת. "דווקא את הציון הכי נמוך קיבלתי בתנ"ך, והייתי המומה, כי היה לי המון מה לכתוב. לא הספקתי לעמוד בזמנים".







עכשיו היא מככבת בעונה השנייה של סדרת הדגל של קשת, המקבילה החרדית ל"טירונות", ומגלמת את הדמות הנשית הראשית: ילדת שמנת דתייה, פליטת קורס טיס, שהפכה למש"קית ת"ש המתאהבת בעמרם (רועי ניק), חייל חרדי חתיך בעל נטיות עברייניות.



את מזדהה עם דמותה של אלישבע שגם באה מבועה, קצת אליטיסטית, מול עמרם הבור והעני?
"נכון שבאתי מבית טוב ומשפחה תומכת, אבל יש באלישבע אליטיסטיות שאין בי, והיה לי כיף לגלם את זה. ברור לה מהתחלה שהם באים ממקום שונה. היא רוצה להציל אותו ולהחזיר אותו לדרך הישר. יש בזה יהירות שהיא מבינה תוך כדי".



בצבא שירתה פולמן כמאבחנת פסיכוטכנית והוצבה בבאר שבע. שם נחשפה לעולם הרבה יותר מורכב ממה שהכירה, וממנו יצאה לקצונה ולפיקוד. "מפני שהייתי נערה כל כך חולמנית, הדבר האחרון שחשבתי הוא שאאריך את השירות ואהיה קצינה", היא מספרת. "אני חושבת שכל אחד צריך לעשות צבא. בזכות התפקיד ב'כיפת ברזל', אני מבינה טוב יותר שהצבא צריך להתגייס כדי לאפשר לחרדים לשרת". 




כיפת ברזל. רדי רובינשטיין, יח"צ
כיפת ברזל. רדי רובינשטיין, יח"צ



אחרי שהשתחררה מהצבא עברה לתל אביב, נרשמה ללימודי משחק בסטודיו יורם לוינשטיין, ובמשך כמה שנים מלצרה בשבע מסעדות שונות והלכה להמון אודישנים. את התפקיד הנשי הראשי בסדרת הפריים טיים של קשת, קיבלה כתפקיד ראשון, ממש לפני החתונה עם אלעד צור (32), מהנדס הייטק וירושלמי כמוה. היום היא מצטלמת לעונה השלישית של הסדרה "שכונה", שם היא משחקת נערה מצחיקה וקלילה - מאוד רחוקה מאלישבע הרצינית.



נדמה שהרבה דברים קורים לך בקלות. רק יצאת מבית הספר למשחק, וכבר קיבלת תפקיד ראשי, ואת גם כוכבת נוער בהתהוות.
"אפשר לחשוב מבחוץ שגדלתי בלי קונפליקטים, אבל עבדתי קשה מאוד כדי להשיג את מה שיש לי עכשיו. לא הלכתי לריאליטי, למרות שאני צורכת גם את זה עם המון גילטי פלז'ר. לא הייתי מהבחורות שהיו לה תמיד חברים, אלא בעיקר קשרים קצרים. אני יודעת מה זה שברון לב. במהלך הצבא הייתה לי מערכת יחסים לא פשוטה שמאוד שינתה אותי, ונסחפתי למקומות פחות טובים. דווקא מפני שהייתה לי התבגרות מאוד 'שמורה' וקלה, ההשפעה הייתה הרסנית".



דני שטג, "כיפת ברזל", קשת 12
דני שטג, "כיפת ברזל", קשת 12


וזה קצת כמו בת דמותך ב"כיפת ברזל", שמתאהבת בעבריין.
"אני דווקא קצת מקנאה באלישבע. היא מאוד רגישה, כמוני, אבל יש בה יותר 'מרכז' ויכולת לשמור על עצמה. אני, לעומתה, חשופה והנשמה שלי בחוץ. כשהייתי ילדה, מפני שאני גבוהה, הייתי הולכת כפוף ליד החברות כדי שחלילה מישהי לא תרגיש לא בנוח. זאת אחת הסיבות לכך שרציתי קורס קצינות, כדי להרגיש איך זה להיות זקופה ובדיסטנס".

איך היה להתנשק עם רועי ניק?
"זאת הייתה חוויה. כבר באודישנים הייתה לי סצינה איתו, וחשבתי כמה שהוא חתיך וכריזמטי. יש לי מזל שיש לי בן זוג תומך ופתוח. בלימודים, כשהיה לי תפקיד נשי עם נשיקות ומגע, הוא ממש ביקש ממני לא לעצור את עצמי. חשבתי לעצמי: 'הלו, אני אמורה להיעלב? אתה לא מקנא קצת?'".

הביקורות על הסדרה מעורבות, ולמרות זאת היא הפכה למדורת השבט החדשה. כבר מזהים אותך ברחוב?
"עכשיו אפשר לומר שאנשים עפים על הסדרה. היא מעוררת שיח. אני מקבלת המון תגובות, גם מאנשים שלומדים בישיבות, וקוראים לי אלישבע כל הזמן. אני מתה לעשות גם תפקיד קומי. יש לי מצד אחד הומור ציני ומייבש. מצד שני, אני יכולה להשתגע מדאגות ושיפוט עצמי. בן הזוג שלי מאזן אותי, וזה המזל שלי. אני הרבה יותר מטורללת ממה שאני נראית". 

"כיפת ברזל", מוצאי שבת, 22:20, קשת