שרת המשפטים ויושבת ראש הוועדה לבחירת שופטים, איילת שקד, תפרסם מחר (שני) את רשימת המועמדים להחליף שני שופטים, שצפויים לפרוש השנה מבית המשפט העליון. לאחר פרסום הרשימה, יינתנו 45 ימים להגשת הסתייגויות ואז, ב-22 בפברואר, יתכנסו תשעת חברי הוועדה לבחור שני שופטים חדשים, במקום השופטים שצפויים לפרוש, אורי שהם ויורם דנציגר.



שם בולט מבין המועמדים הוא של סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט חאלד כבוב, אשר אם ייבחר, יהיה השופט הערבי-מוסלמי הראשון בבית המשפט העליון. אליו מצטרפים שופטי המחוזי בתל אביב מיכל אגמון-גונן, גלעד נויטל וקובי ורדי – מועמדי לשכת עורכי הדין. שם מסקרן נוסף ברשימת הלשכה, הוא היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון.




מועמד בולט, השופט כבוב. צילום: ליאור בן ניסן
מועמד בולט, השופט כבוב. צילום: ליאור בן ניסן



מועמדים נוספים של הלשכה הם עורכי הדין הפרטיים ציון אמיר, בעז בן צור, נתי שמחוני, אלדד כורש, אסף פוזנר וברק טל. עם זאת, בלשכת עורכי הדין יסכימו לוותר על מינוי עורך דין פרטי, בתמורה למינויו של השופט כבוב, מועמד מועדף על יושב ראש הלשכה, אפי נווה.



בין המועמדים של נציגי השופטים, בראשותה של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, נמנים גם כן השופט כבוב, לצד השופטים רות רונן, יגאל מרזל, רון סוקול, משה סובל ונאוה בן אור. מחר, כאמור, יצטרפו לשמות האלה המועמדים של נציגי המערכת הפוליטית בוועדה, בראשות השרה שקד.