בכירים בבית הלבן בטוחים שהתוכנית האמריקאית לשלום בין ישראל לפלסטינים תמצא חן בעיני רמאללה ובעיני העולם הערבי, ותבטל למעשה את הכעס הפלסטיני על ההכרה האמריקאית בירושלים כבירת ישראל. גורם בכיר בבית הלבן אמר לג'רוזלם פוסט כי חתנו של טראמפ, ג'ארד קושנר, המשמש גם כיועצו, וג'ייסון גרינבלט, שליחו למזרח התיכון, מאמינים שהם יכולים לבודד את יוזמת השלום שלהם מהמשבר הדיפלומטי בין וושינגטון לרמאללה. 

"אולי ברמה האישית הם כועסים עלינו", אמר הבכיר, "הם מנסים להראות שאיבדנו את האמינות שלנו. אבל תהליך השלום ופתרונו לא יכולים לקרות בלי ארצות הברית. הם יודעים זאת, וברגע שהתוכנית תתפרסם, היא תדבר בשם עצמה". הגורם אמר כי שני היועצים לא לגמרי הופתעו מההחלטות של טראמפ או מהציוצים שלו. "בסופו של דבר האסטרטגיה מגיעה מהנשיא, לא מאיתנו - אנחנו עובדים בשבילו", הוא הוסיף. 
קושנר וגרינבלט מבינים שהיחסים שלהם עם הפלסטינים נפגעו בעקבות ההתפתחויות האחרונות, אבל הם מאמינים שהן לחלוטין נפרדות מהמשימה שלהם. בבית הלבן אומרים שהאיום של טראמפ לקצץ בסיוע לפלסטינים קשור לגישה הכללית שלו כלפי גופים בינלאומיים. הוא איים לקצץ כמעט לכל מדינה בעולם וחיפש תירוץ להפחית את התקציב של הגופים הבינלאומיים.

צוות השלום של הבית הלבן עמל במשך השנה האחרונה על מנת לבנות אמון עדין עם הפלסטינים. ואז, בלילה אחד, סדרה של החלטות דרמטיות שהוביל הנשיא טראמפ פגעו באמון הזה. כל קרב בין האמריקאים לפלסטינים בחודש האחרון, על גורל ירושלים, הפעולה באו"ם והסיוע לאונר"א - הובל ע"י טראמפ. גורמים בממשל אמרו שהצעדים האלה לא תוכננו על ידי קושנר וגרינבלט. 
בצוות השלום של טראמפ מקווים שלמרות ההכרה בירושלים - שנתנה תחושה של שינוי פרדיגמה - תוכנית השלום שלהם כל כך תמצא חן בעיני הפלסטינים, שלא תהיה להם ברירה אלא לחזור לשולחן המו"מ. 
קושנר וגרינבלט גם מאמינים שהתוכנית שלהם תפתיע את המבקרים, שמצפים שהיא תהיה לגמרי לטובת ישראל משום שהיא מוצגת ע"י שלושה יהודים אורתודוכסיים - קושנר, גרינבלט, ושגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן - ונוצרית קופטית, דיינה פאוול. אחד המדדים להגינות של התוכנית יהיה התגובה של מדינות ערב, שדי שתקו לצעד של טראמפ לגבי ירושלים. 
בהנחה שמדינות ערב יתמכו בתוכנית השלום, ממשל טראמפ מקווה שהם יפעילו לחץ על הפלסטינים. "אנחנו רוצים תמיכה אזורית, לא לחץ אזורי - אבל דחיפה קלה כדי שיסתכלו על התוכנית  בהגינות תתקבל בברכה", אמר הגורם הבכיר.