על רקע המגעים הדיפלומטיים בין הקוריאות שצפויים להתקיים מחר, עיתון הוול סטריט ג'ורנל האמריקאי דיווח הערב (שני) כי בכירים בממשל בחנו את האפשרות של מתקפה מוגבלת נגד אתרים של קוריאה הצפונית מבלי להצית מלחמה כוללת בחצי האי.
הרעיון ידוע כאסטרטגיית "האף המדמם" - תגובה לניסוי גרעיני שתמחיש את המחיר הגבוה שהמשטר יכול לשלם על התנהגותו. על פי הדיווח, הכוונה האמריקאית היא להבהיר את הנקודה הזאת מבלי להסית את קוריאה הצפונית למלחמה. 

כאמור, פיונגיאנג קיבלה בשבוע שעבר את הזמנת סיאול לקיים דו שיח, שעות לאחר שתרגיל צבאי של ארצות הברית וקוריאה הצפונית נדחה. משרד האיחוד בקוריאה הדרומית אמר שהשכנה מצפון שלחה את הסכמתה לקיום השיחות שיתקיימו ב-9 בינואר. השיחות ייערכו בכפר פאנמונג'ום שקו הפסקת האש בין שתי המדינות והנושא המרכזי בהן צפוי להיות משחקי החורף בקוריאה הדרומית ושיפור היחסים בין שתי המדינות. לדברי דובר משרד האיחוד, פיונגיאנג ביקשה להמשיך את המו"מ לגבי קיום השיחות באמצעות חילופי מסמכים. 
 
כזכור, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר כי השיחות בין קוריאה הצפונית לקוריאה הדרומית הן דבר טוב. "עם כל 'המומחים' שמדברים, האם מישהו חושב שהשיחות והדיאלוג היו קורים עכשיו בין קוריאה הצפונית לקוריאה הדרומית אם לא הייתי נחוש, חזק ומוכן לחייב את העוצמה הטוטאלית שלנו נגד הצפון", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "טיפשים, אך שיחות הן דבר טוב!".