לאחר שפורסמה אמש (ב') הקלטת בה נשמע יאיר נתניהו מדבר בזילות כלפי נשים כשהוא שיכור ברכב בדרכו הביתה, פרשן מעריב בן כספית התייחס הבוקר (שלישי) ב-103FM לדברים: "אנחנו יודעים על הקלטת הזו כבר כמה ימים, דיברתי עם גיא פלג וחששתי שיהיה צו מניעה על המקרה. שום דבר בסיפור הזה לא מפתיע מלבד החברות בין הילדים והקשר למתווה הגז. בהקלטה אנחנו רואים שמדובר בחברות הכי אינטימית, הציבור היה צריך לדעת על החברות הזו והיה על ראש הממשלה להצהיר ולומר לציבור שבנו חבר קרוב של בנו של קובי מימון, להערכתי זה היה אמור לפסול אותו מהדיון על המתווה".
עוד הוסיף: "בוא נעשה רגע רשימה זמנית של הדברים שראש הממשלה טוען שהוא לא היה ער להם: הוא טען שלא ידע כי עורך הדין הכי קרוב אליו, בן דודו, מייצג מספנה ממנה נתניהו הולך לקנות שלוש צוללות בניגוד לעמדת משרד הביטחון, הוא טען שלא ידע ששלמה פילבר, איש המבצעים החשאי שלו במשך שלושים שנה, מרעיף על בזק הטבות במיליארדי שקלים ועכשיו גם על החברות בין בנו לבן של קובי מימון הוא לא ידע? כבר שנים אני כותב על נושא האבטחה של ילדיו של נתניהו, לא מדובר בילד אלא באיש בן 27. שפת הביבים, רמת הערכים עליהם גדל וצורת החינוך לא הפתיעה אותי. פרסמתי בעבר מאמרים על המסע של יאיר נתניהו שהיה למסע היקר ביותר במבחינת הוצאת המדינה עבור אדם שאינו איש ציבור. כשהילד לקח סוויטה יוקרתית נדרש מהמאבטח שלו לקחת סוויטה לידו וזה כמובן העלה את מחיר השהות לכל מקום אליו הגיע, זה פשוט לא ייאמן".



על התנהגותו של יאיר נתניהו טען בן כספית: "כשאתה איש ציבור ואביך מציג אותך בפני נשיא ארצות הברית כ'קמפיינר' של מסע הבחירות שלו, עליך לקחת אחריות על הדברים שאתה אומר. המשפחה יכלה להימנע מהדבר הזה אילו הייתה מוותרת על המכונית מטעם המדינה והמאבטחים מטעם המדינה, לאף אחד מבני ראש הממשלה הקודמים לא היה דבר כזה".

"שייקח אחריות". יאיר נתניהו. צילום: אבשלום ששוני
"שייקח אחריות". יאיר נתניהו. צילום: אבשלום ששוני
ניסים משעל התייחס לדבריו טען: "יאיר נתניהו יכול להיות מאוים, אם חמאס היה חוטף את יאיר נתניהו מדובר בעסקת שבויים שתעלה לנו המון". ענה לו כספית: "אתם באמת חושבים שהמדינה כופה על משפחת נתניהו אבטחה ומכונית צמודה?". 
"לא הייתם רוצים להיות אתמול בלילה זבוב על הקיר בבלפור", ציין כספית לסיום. "אני רוצה לברך את גיא פלג שחסך כמה פרטים לא נעימים מההקלטות שלא שודרו בכדי לשמור על צנעת הפרט של יאיר נתניהו. אני מניח שנתניהו מספר לעצמו שמקרים כאלה רק מחזקים אותו ואני לא בטוח שהוא טועה. חלק מהציבור רואה את הדברים הללו ועדיין בוחר להצביע עבורו, זה מאוד דומה למקרה של טראמפ, שלמרות הדברים הגרועים ששודרו הוא נבחר לכהן כנשיא ארצות הברית".
עריכה: איתמר זיגלמן