שני משקיעים פעילים דוחקים בימים האחרונים ב'אפל' לנקוט בצעדים על מנת לרסן התמכרות ילדים למכשירים. "אפל יכולה למלא תפקיד מכריע בהתייחסות לתעשייה, כי תשומת לב מיוחדת לבריאות ולדור הבא היא גם הדבר הנכון לעשות וגם משתלמת", כתבו המשקיעים במכתב ל'אפל', שפורסם גם באינטרנט.



"יש קונצנזוס ברחבי העולם, כולל בעמק הסיליקון, כי ההשלכות האפשריות לטווח הארוך של טכנולוגיות חדשות צריכות להיות מובאות מלכתחילה, והחברות צריכות לקחת אחריות על כך", הם כתבו.



התלות הטכנולוגית של ילדים במכשירים הסלולריים מטרידים הורים וחוקרים רבים מזה שנים. "יש אפילו תנועה הקוראת להורים לחתום על התחייבות שלא לתת לילדים שלהם סמארטפון עד כיתה ח'", הוסיף.



במאמר שפורסם לאחרונה על ידי NBC, מייסדת 'האפינגטון פוסט', אריאנה האפינגטון, קוננה על כך שהטכנולוגיה מרחיקה בין אנשים באותו חדר וציינה כיצד שימוש מסיבי במדיה חברתית קשור לשיעורי דיכאון גבוהים יותר, במיוחד בקרב הצעירים.



"היכולת שלנו להצליח במקום העבודה הנשלט על טכנולוגיה של העתיד תלויה, לא מעט, ביכולתה - כרגע - להחזיר את השליטה על הטכנולוגיה שלנו, ועל חיינו", כתבה.



"רק אלוהים יודע מה זה עושה למוחם של הילדים שלנו", אמר שון פרקר, יזם אינטרנטי אמריקאי.



סטיב ג'ובס ז"ל, מנכ"ל אפל לשעבר, הכיר בעצמו באיום על ילדי העולם, שהוא עצמו שיחרר. בראיון שנערך בשנת 2012, נשאל אם הילדים אוהבים את האייפד, אמר ג'ובס, "אנחנו לא מאפשרים אייפד בבית, אנחנו חושבים שזה מסוכן מדי עבורם".