גרמניה אמרה היום (שלישי) כי זימנה את שגריר איראן בברלין על מנת לנזוף בטהרן על כך שריגלה בשטחה אחר אנשים וארגונים עם קשרים קרובים לישראל. הצעד בא לאחר שאזרח פקיסטני הורשע בריגול עבור איראן בשטח גרמניה. האיש, מוסטפה חיידר סייד נאקפי, הורשע באיסוף מודיעין עבור משמרות המהפכה על ריינהולד רוב, לשעבר ראש אגודת הידידות ישראל-גרמניה, ועל מרצה ישראלי-צרפתי בפריז. משרד החוץ הגרמני זימן את שגריר איראן וכינה את פעולות טהרן "בלתי מקובלות ובלתי חוקיות". 



"ריגול אחר אנשים ומוסדות הקשורים במדינת ישראל על שטחנו הוא הפרה בוטה של החוק הגרמני", אמר לרויטרס בכיר במשרד החוץ הגרמני. הבכיר אמר כי פיליפ אקרמן, מנהל האגף הפוליטי של משרד החוץ, אמר לשגריר האיראני כי "לא נסבול פעולות כאלה והן בלתי מקובלות לחלוטין". הפגישה התקיימה ב-22 בדצמבר אך נחשפה רק עכשיו. שירות הביון של גרמניה הדגיש את פעילויות הריגול של איראן בדוח שפרסם ביולי, ואמר כי טהרן ממוקדת באופן משמעותי במטרות ישראליות או יהודיות. 


בתוך כך, ראש המוסד, יוסי כהן, רמז היום כי הכיסוי המודיעיני של ישראל על איראן הוא טוב מאוד "יש לנו עיניים ואוזניים ויותר מכך באיראן". הוא אמר את הדברים בכנס השנתי של אגף הממונה על השכר באוצר, בו הוזמן לנאום. "באין מפריע, איראן שולחת הרבה כוחות, בהם משמרות המהפכה, ליעדים במזרח התיכון", אמר כהן. 

שר החוץ הגרמני שטיינמאייר עם שר החוץ האיראני זריף. צילום ארכיון: רויטרס
שר החוץ הגרמני שטיינמאייר עם שר החוץ האיראני זריף. צילום ארכיון: רויטרס


ראש המוסד הוסיף: "זה מביא לכך שנוצר מסדרון אווירי ויבשתי ששופך לאזור לוחמים שיעים מדגמים שונים, חלקם אינם איראנים לחלוטין, חלקם אפגנים. הם מאוד אידיאולוגים ונחושים להשיג השפעה במזרח התיכון. יחד עם השיעים בגבולנו הצפוני (הכוונה לחיזבאללה ולמשטר הסורי של אסד) נוצרות קואליציות קטנות מטרידות מאוד, בהעדר אלטרנטיבות המוכלים לאיראן המתעשרת".