המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר היום (שלישי) כי האירועים שהיו בארצו בימים האחרונים הם "קרב בין העם מצד אחד ומי שעומד נגדו מצד אחר", קרא להפריד בין הדרישות הלגיטימיות של האזרחים לבין "ההתנהגות הברברית ההרסנית", וטען כי "איראן פועלת מול משולש המזימה שבו פועלים מצד אחד מדינות המפרץ בתכנון ישראלי-אמריקאי ובביצוע ארגון 'מוג'אהדין חאלק'".



במהלך קבלת פנים לאלפי מאמינים בעיר קום, אמר חמינאי כי "העם האיראני הפגין במשך ימים כאשר הבין שסוכני האויב לא מפסיקים לפגוע בארצו". לדבריו, "האמריקאים, הציונים ומדינות שכנות במפרץ העשירות בנפט, תכננו את ההפגנות באיראן במשך חודשים כך שיתחילו בערים הקטנות ויתפשטו לערים גדולות ומרכזיות, ואילו הצלע השלישית של המשולש היה ארגון הצבועים", כינוי של המשטר לארגון האופוזיציה "מוג'אהדין חאלק".



חמינאי פנה לוושינגטון ואמר: "על השליטים בארצות הברית להבין שהחצים שלהם פגעו באבנים, והם ימשיכו לפגוע באבן בעתיד". במסר לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר חמינאי, כי "האיש הזה שעומד בראש המערכת, כנראה לא שפוי ועליו להבין שמשחקי הטירוף שלו לא יישארו ללא תגובה". חמינאי העלה על נס את "הצעדים שנקט העם האיראני כדי לעמוד אל מול מזימות האויב".




"לא שפוי", טראמפ. צילום: רויטרס
"לא שפוי", טראמפ. צילום: רויטרס




"המשטר האיראני נולד מתוך העם ולמענו"




המנהיג העליון התייחס לדרישות של בני העם האיראני, שכינה אותן "צודקות" אך הבהיר שיש להבדיל בין דרישות אלה לבין "התנהגות ברברית הרסנית". הוא אף התייחס לטענות המפגינים בדבר השחיתות שפוגעת בכלכלת ארצו ואמר כי "חלק מהמוסדות הכלכליים ואלה שסובלים מבעיות באיראן הרגיזו את העם". חמינאי פנה לקהל ואמר: "ארצות הברית כועסת מאוד לא רק ממני, אלא גם מכם. היא כועסת מהעם ומהמשטר באיראן, מהמהפכה האיראנית. הנשיא האמריקאי אומר כי המשטר האיראני חושש מעמו. לא! המשטר האיראני נולד מתוך העם ולמענו, והוא סומך על העם, אז מדוע הוא חושש ממנו?".



בהתרסה כלפי הממשל האמריקאי אמר חמינאי: "המשטר האיראני לא מפחד מארצות הברית כמו שטוען טראמפ. לו היינו חוששים מהם לא היינו מגרשים אותם בשנות השבעים של המאה הקודמת, ולא היינו מגרשים אותם מהאזור גם בשנים האחרונות".