שני בתי כנסת באי ג'רבה שבטוניסיה הותקפו אמש באמצעות בקבוקי תבערה, ככל הנראה כחלק מגל הפגנות במדינה הערבית נגד צעדי צנע בהם נקטה הממשלה. מדובר בבתי הכנסת 'רבי אברהם' ו'רבי בצלאל', שהבקבוקים פגעו בחצרות שלהם וגרמו לנזק קל בלבד. איש לא נפגע באירועים. 

גורמים בג'רבה אמרו למעריב אונליין כי החקירה בעיצומה, אבל שלא כמו בישראל, ייקח זמן עד שייוודע מה קרה. בכל מקרה, החיים באי התיירותי נמשכים כסדרם. מורה בבית ספר הסמוך לבית הכנסת 'רבי אברהם' אמר ש"החיים מתנהלים בשגרה, אנחנו לא דואגים. שמעתי שגם לכם בארץ זה קורה מדי פעם". 
 


ההפגנות בטוניסיה פרצו ב-12 ערים ברחבי המדינה, בעקבות החלטת הממשלה להעלות מסים על מנת לצמצם את הגירעון ולרצות את המלווים הקהילה הבינלאומית. בבירה טוניס, המשטרה ירתה גז מדמיע לעבר המפגינים. איש לא נפגע. לעומת זאת, זעיר טבורה, 40 ק"מ מטוניס, נהרג אדם אחד בעימותים בין המשטרה למפגינים וחיילים נראו ברחובות. 

 
מאז האביב הערבי ב-2011, שכזכור החל בטוניסיה, התחלפו במגינה תשע ממשלות, זאת למרות שהיא נחשבת לסיפור ההצלחה הדמוקרטי היחחיד של המהפכה בעולם הערבי. אף אחת מהממשלות לא הצליחה להתמודד עם המשבר הכלכללי הפוקד את המדינה. 
הזעם של האזרחים עלה מאז ה-1 בינואר, אז עלו מחירי הדלק ומוצרים נוספים, הועלתה את המסים על מכוניות, שיחות טלפון, שימוש באינטרנט ולינה בבתי מלון. 
ראש הממשלה, יוסף שאהד, קרא לרגיעה ואמר שהכלכלה תשתפר עוד השנה. שאהד, שעומד בראש קואליציה של מפלגות אסלאמיות וחילוניות, נמצא תחת לחץ כבד מאיגודי העובדים בגלל המצב הכלכלי. "אנשים צריכים להבין שהמצב הוא יוצר דופן וכי המדינה חווה קשיים, אבל אנחנו מאמינים ש-2018 תהיה השנה האחרונה הקשה לטוניסאים", אמר ראש הממשלה.