ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (רביעי) באירוע השנתי לכתבים הזרים לציון השנה החדשה, לפיגוע הרצחני שאירע אמש בכביש 60 ואמר כי המפגע ייתפס: "דיברתי היום עם ראש השב"כ, הוא עדכן אותי לגבי החקירה המאומצת שנעשית בעניין הפיגוע הרצחני של אתמול. אין לי שום ספק שזה רק שאלה של זמן, אני מקווה שלא הרבה זמן, עד שנגיע למרצחים. אנחנו מחויבים לזה".



בפיגוע אתמול נרצח הרב רזיאל שבח מחוות גלעד לאחר שנורה מרכב חולף ביישובו שבשומרון. הוא נורה ונפגע בפלג גופו העליון, ועל פי ההערכות הירי בוצע על ידי רכב שהגיע ממולו. כתוצאה מהירי הוא נפגע בין היתר בצווארו. הוא הובהל לבית החולים מאיר, באמבולנס צבאי, כשמצבו היה אנוש ושם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. מהעדויות הראשוניות עלה כי הפצוע הספיק להתקשר לכוחות ההצלה ולדווח להם: "ירו בי". 

TPS/צילום מזירת הפיגוע. קרדיט: נדב גולדשטיין


זירת הפיגוע. צילום: מאיר לביא/TPS



היום הובא הרב רזיאל שבח למנוחות ביישוב בו התגורר. "רזיאל ביקש שאם יקרה לו משהו, שהוא ייקבר בחוות גלעד", אמרה אלמנתו, יעל. "החלטנו יחד עם המשפחה לקבור את רזיאל, בעלי היקר והאהוב, ביישוב חוות גלעד שבו פעל. אנחנו מכבדים את בקשתו ונקבור אותו ביישוב שהוא כל כך אהב ופעל בו. זו הייתה צוואתו". לקראת ההלוויה הוכנה חלקת קרקע שתשמש כבית העלמין והרב שבח יהיה הראשון להיקבר במקום.



הלווייתו של הרב רזיאל שבח. צילום: הלל מאיר/TPS



בלוויה נכחו שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, שר החקלאות אורי אריאל, הרב הראשי דוד לאו והרב הראשי לשעבר ורבה של ירושלים בהווה, שלמה עמאר. במהלך הספדו של בנט קראו לעברו הנוכחים במקום 'נקמה, נקמה'. בתגובה ענה להם כי "אנחנו לא אוחזים בנשק פרטי. יש פה מדינה. המענה האמיתי הוא רק על ידי צה"ל".



הלווייתו של הרב רזיאל שבח. צילום: הלל מאיר/TPS



ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שהגיע אף הוא, ספד לחברו. "הרב רזיאל אחינו היקר הקדוש והאוהב, איש החסד מלא אהבת חינם. רק בחנוכה עמדנו כולנו ביחד בבית העם בחוות גלעד בחידון שארגנת לילדים. כמה אור ושמחה נבעו ממך. שמחת איתם בפרסים שקיבלו. איש תורה ענו. כמה חיים הצלת כמתנדב במד"א כאן בשומרון. מעביר שיעורים מלמד נערים וילדים".