נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צפוי להקפיא את הסנקציות על איראן כחלק מהסכם הגרעין, כך דיווחה הערב (רביעי) סוכנות רויטרס. הנשיא טראמפ מסרב באופן פרטי להקל בסנקציות על איראן למרות המלצות מיועציו לעשות זאת והוא יקבל החלטה סופית בפגישה עם יועציו הביטחוניים מחר, כך מסר בכיר בממשל. הבכיר אמר כי יועציו הבכירים של טראמפ ימליצו כי יאריך את ההקלה בסנקציות על איראן כחלק מההסכם הגרעין. אם הוא יעשה זאת הצעד ילווה בסנקציות חדשות וממוקדות על אנשים ועסקים איראנים.



אתמול מסרה מחלקת המדינה בוושינגטון כי הממשל האמריקאי צפוי להחליט ביום שישי האם להמשיך בהקפאת הסנקציות על איראן, כפי שהוסכם בהסכם הגרעין עם טהרן שנחתם ב-2015. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, צפוי להיפגש עם מזכיר המדינה רקס טילרסון ושר ההגנה ג'יימס מאטיס בבית הלבן בהמשך השבוע לפני ההחלטה, אמר דובר מחלקת המדינה, סטיב גולדשטיין. "אנו מצפים להחלטה ביום שישי", מסר. 



כזכור, הנשיא טראמפ הכריז באוקטובר 2017 על שינוי באסטרטגיה של ממשלו מול הסכם הגרעין שנחתם בין המעצמות לאיראן בווינה ב-2015. טראמפ לא הצהיר על פרישה של ארצו מההסכם, אך אמר: "ננקוט כמה פעולות שיוודאו שלאיראן לא יהיה לעולם, אבל אני מתכוון לעולם, נשק גרעיני". הוא הוסיף כי: לא נוכל לאשרר את ההסכם הזה. אם לא נשפר אותו - נבטל אותו. לא נמשיך במצב שבסופו נגיע לעוד אלימות ולפריצת דרך בתוכנית הגרעין האיראנית". 


נשיא איראן חסן רוחאני במצעד צבאי. צילום: רויטרס
נשיא איראן חסן רוחאני במצעד צבאי. צילום: רויטרס