התביעה של אלכס גלעדי אינה מפתיעה, מדובר באקט תקשורתי מתוכנן בקפידה, במטרה לנקות את תדמיתו. התביעה לא מסתכמת בדיונים בבית המשפט, אלא עשויה לגרום לפעולת הפחדה והשתקה כוללת של מתלוננות אחרות, שיחששו כעת לדבר ולהתלונן שמא יחטפו תביעת ענק וייאלצו למצוא עצמן בהליך משפטי מסובך ויקר.



אנחנו נמצאים בתחילתו של עידן חדש של נשים ששוברות שתיקה. יותר ויותר נשים מתלוננות על הטרדה מינית, הציבור הרחב מוקיע את המטרידים ונראה כי אנחנו במגמה לקראת שינוי חשוב במעמדה וכבודה של האישה. התביעה של גלעדי עשויה להחזיר אותנו לאחור, לנקודת שפל בכוחן של חשיפות בעלות ערך מהסוג הזה.



במטרה לנקות את תדמיתו ולהוכיח את חפותו, גלעדי נוקט מהלך תקשורתי לא חכם. הדיון בעניינו, שכבר דעך, יעלה מחדש לסדר היום, וייתכן כי יפתח תיבות פנדורה נוספות שייאלצו את נשיא קשת לשעבר לעמוד בבית המשפט ולדון בנושאים כה אישיים, שיהיו חשופים כעת לציבור הרחב.  



מדובר בתביעה שתעסוק בצד שלו לעומת הצד שלהן, מילה כנגד מילה, במקרים כאלה הסיכוי שגלעדי ישיג את מבוקשו הוא כמעט בלתי אפשרי. בתביעה נגד ליבנה על פניו נראה כי הוא בבעיה משפטית, לאחר ששיגר תגובה לתקשורת בה הודה בעיקרי תלונתה. להגיע לדיון בבית המשפט ולדון בפרטים הקטנים האם הוא חשף את החלוק בהסכמה חלקית או מלאה, לא באמת יתקן את הכבוד האבוד ורק יוסיף לו להשפלה בחשיפת הפרטיים האישיים מול שופטים וסוללות של עורכי דין ועם חומר עסיסי שככל הנראה גם ייצא מחוץ לדלתות בית המשפט.   
 
כשאושרת קוטלר נחשפה במהדורת החדשות לעומת לבנה היא לא טענה להטרדה אלא הציגה את זה כהצעה מגונה. היא עשתה זאת ברגישות רבה בחרה בקפידה את המילים, היא דייקה בנוסח ונראה כי אפילו סיננה חלק ממה שהתרחש בפועל או מהתחושות שחשה באותה עת כשבקלות יכלה להוסיף ולנפח את הסיפור. 

קוטלר אומנם יצאה במקביל לפרויקט קמפיין הרשת ME TOO שהציף את העולם והמחיש את גודל התופעה הבזויה אבל במקרה שלה, היא הפכה עבור המון נשים לסנונית שמבשרת עידן חדש, עידן בו נשים יפסיקו לשתוק, עידן בו נשים לא יפחדו מגברים חזקים האוחזים בעמדות מפתח בכירות. חובה עלינו כנשים לראות בתביעה של גלעדי המיועדת אישית לנרי לבנה וקוטלר תביעה ייצוגית שמיועדת לכל אישה באשר היא . אל לנו לפחד מתביעות השתקה והפחדה, כולנו נתבעות על ידי גלעדי, כולנו נילחם על האמת שלנו, גם אם בדרך ניתקל במהמורות ומבחנים קשים, האמת בסוף תצא לאור.