שאלת קוראי מתחם התזונה של “מעריב": מהו חוק סימון המוצרים, ומה עושים עם זה?

לאחרונה אושר החוק של משרד הבריאות לסמן מוצרי מזון במדבקות אדומות. מה המשמעות? מטרת החוק היא לספק לציבור מידע על הערכים התזונתיים של מוצרי המזון. מדבקה אדומה בחזית האריזה תתריע מפני כמות גבוהה מדי של סוכר, שומן רווי או נתרן בהתאם לערכים שנקבעו, ל־100 גר' מוצר. חשוב לשים לב כי לרוב הכמות הנצרכת בפועל קטנה בהרבה מ־100 גר' וברוב המוצרים קיימת הצהרה גם על גודל המנה בטבלה התזונתית.


החוק ייכנס לתוקפו בשנת 2020, ועד אז, קריאת תוויות המזון והטבלה התזונתית יכולה לסייע בבחירת המזונות שאנו צורכים. כשאתם מתכוונים לרכוש מוצר מזון כלשהו, התבוננו בגב האריזה שלו ברשימת הרכיבים ובטבלה התזונתית. השוו בין מוצרים דומים ובחרו את המוצר שההרכב התזונתי שלו למנה טוב יותר ומתאים יותר לצרכים שלכם. לדוגמה, העדיפו מוצרים שתכולת השומן הרווי בהם נמוכה.

זכרו שברשימת הרכיבים, סדר הופעת הרכיבים הינו לפי כמותם במוצר - מהכמות הגדולה לקטנה. זו פעולה קטנה שיש לתת עליה את הדעת בעת הקניות אשר רוב האנשים לא עושים אותה ויכולה להשפיע משמעותית על איכות התזונה של כל המשפחה. אני ממליצה בחום לכולם לבצע את הפעולה הזו, וזה גם קל מאוד לשתף את הילדים בזה.


אורלי פיינה


רוצים להשפיע על התוכן במדור? היכנסו למתחם התזונה ב"מעריב" והצביעו לנושאים שהכי מעניינים אתכם: www.maariv.co.il/good–nutrition