עיריית תל אביב מגבירה הילוך באכיפה נגד הרוכבים על המדרכות. לאחר שרשמה אלפי דוחות, שצפויים להניב רווח של 400 אלף שקלים לעיר, פקחי העירייה יחלו להחרים זוגות אופניים למפרי החוק. סגנית ראש עיריית תל אביב יפו, מיטל להבי, התייחסה להחלטה בשיחה עם אילה חסון ב-103FM והסבירה: "אנחנו מגבירים את האכיפה על כל הרכבים הדו-גלגליים במטרה לשנות את הנורמות בייחוד עבור הנוער מתחת לגיל 16. עיקר האכיפה מתבצע במקומות שאינם במחלוקת בהם ישנם שבילי אופניים לצד המדרכה, כשמישהו לא יתייחס לאלטרנטיבה הזו וייסע בפרעות יתאפשר להחרים לו הבטרייה או את האופניים עצמם. מדובר בכלי אכיפה שיאפשר להורים להגיע לעירייה על מנת להחזיר את האופניים כלחלק מתהליך חינוכי של הנוער".





אילה חסון התייחסה לדבריה וטענה: "אני מברכת על השינויים שהעירייה עושה, אך ברחוב כמו אבן גבירול לדוגמה, יש שבילי אופניים לצד מדרכות צרות ורחובות קטנים, מי שנוסע בנתיב האופניים ומעוניין לפנות בצומת מסכן את הולכי הרגל, כל רגע יכולה להתרחש תאונה".



להבי: "במקום בו אין שבילי אופניים על הרוכב לרדת לכביש ולהצטרף למכוניות. ישנם רחובות מותאמי תנועה בהם ישנו שלט הקובע מהירות מותרת של עד 30 קמ"ש לכל כלי הרכב. זהו רחוב של נסיעה אטית שיכול לשלב נסיעת מכוניות יחד עם רכבים דו-גלגליים חשמליים כמו אופניים וקורקינט. מדובר ברחובות שעומס התנועה בהם רק ילך ויגבר בעקבות כניסתם של 300 אלף כלי רכב חדשים לרחובות והצפיפות גדלה".



"אנחנו מברכים על פתרון הטכנולוגי שמציעים האופניים החשמליים", הוסיפה להבי, "אך לוקח זמן לקלוט כלי תחבורה חדש למרחב. ניתן להשוות זאת לכניסת המכוניות לאחר העגלות והסוסים". לסיום ציינה: "אני מעריכה שהפופולריות של כלים אישיים ילכו ויגברו, מאוד חשוב להקנות את ההרגלים בצורה נכונה בדגש על הנוער".



עריכה: איתמר זיגלמן