האם אחת האגדות הגדולות של המוזיקה הולכת לאבד את השמיעה?אריק קלפטון שנבחר לאחד מ-100 הגיטריסטים הטובים בעולם לפי מגזין ה"רולינג סטון" סיפר השבוע בתוכנית רדיו ברשת BBC2 הבריטית כי הוא סובל ממחלת הטינטון. מדובר בתופעה גורמת לרעש באוזניים, ועלולה להביא להתחרשות מלאה, "אני מאבד את השמיעה, יש לי טינטון", סיפרה המוזיקאי על המחלה שמקשה על תפקודו היומיומי.



קלפטון חשף גם כי הוא סובל מבעיה במערכת העצבים ההיקפית שגורמת לו לאובדן תחושה בגפיים וכאבים חזקים, אך למרות כל זאת הוא מתכוון לעלות על הבמה ולא לוותר על הופעות בניו יורק ובלוס אנג'לס.





המוזיקאי שיחגוג בקרוב 73 נולד ב־30 במרץ 1945 בבריפלי, שבחבל סארי, אנגליה, לאב קנדי ולאם אנגלייה שהייתה בת 16 בלבד כשהביאה אותו לעולם. אביו היה טייס ששירת באנגליה במלחמת העולם השנייה ושב לקנדה לפני שקלפטון נולד. קלפטון גדל עד גיל 9 בידיעה שאמו היא אחותו ושסבא וסבתא שלו הם הוריו. את האמת הוא גילה רק כשאמו עזבה אותו אצל הוריה והלכה בעקבות גבר לגרמניה. "זו הייתה חוויה מעצבת ועצובה בשבילי", כתב קלפטון בספרו, "לגלות פתאום שמי שחשבתי שהיא אחותי הגדולה היא בעצם אמא שלי וההורים שלי הם בעצם הסבים שלי".



קלפטון התפרסם לראשונה כשהצטרף ללהקת ציפורי החצר בשנת 1963, בטרם מלאו לו 18. ״רציתי לנגן בלוז, בלוז ובלוז, כשהלהקה התחילה ללכת לכיוון מסחרי יותר, עזבתי״, העיד, ומאז הצליח להחזיק קריירה מוזיקלית בת יותר מ-50 שנה.