הנה תקציר "אבסנטיה": סוכנת ה–FBI אמילי ביירן נעלמת במהלך מרדף אחר רוצח סדרתי ונחשבת מתה. שש שנים לאחר מכן היא מתגלה בחיים, כלואה בבקתה ביער ובלי מושג מה קרה בשנים החסרות בחייה. היא חוזרת לביתה ומגלה שבעלה ניק, בעצמו סוכן FBI, נישא מחדש לאישה אחרת, שגידלה את בנה, ושהחיים נמשכו בלעדיה. אלא שבדיוק כשאמילי מתחילה להתקרב שוב לבני משפחתה, היא מוצאת את עצמה חשודה בסדרת רציחות חדשה ונאלצת להתמודד גם עם המשטרה.



"אבסנטיה", שלפי רשימת הכתוביות בסופי הפרקים מספקת עבודה להרבה אנשי קולנוע ישראלים, לא תפיל אתכם מהכיסא. מאידך, היא תחזיק אתכם מול המסך. העלילה מעניינת, בוודאי צפויות לנו עוד הפתעות בדרך.



את אחד התפקידים הראשיים משחק אנחל בונני "שלנו" (שעושה אחלה עבודה). "אבסנטיה" היא כמו ספר שבמהלך הקריאה לפעמים מאבדים את הסבלנות אליו, אבל רוצים לדעת מה קורה במהלך העלילה ובעיקר מה יהיה בסוף, אז מדפדפים בחלקים בו במהירות, מריצים בפאסט פורוורד, אבל לא מרפים עד העמוד האחרון.





דווקא "אבסנטיה", בגלל היותה יותר יעילה ממבריקה, בוודאי לא מתוקתקת עד הסוף או פורצת דרך - וסדרות מקצועיות עשויות היטב דומות לה - תציף בקרוב את השאלה "עד מתי?", מתי יבוא היום שבו יגיד הצופה די, לא יכול יותר לבלוע מהמזון הזה של סדרות, סדרות ועוד סדרות שמגיע אלי בשיטפון כזה, שתיים, שלוש, ארבע בשבוע, לא יכול להכיל יותר, להתלהב יותר, תנו לי את הדבר הבא.



והיום הזה, בזמן כלשהו, בוא יבוא. המהלומה הקשה שהנחיתו הסדרות על הסרטים באורך מלא ועל הרגלי הצפייה בהם לא מבטיחה שריון ואריכות ימים למודל העלילה בשמונה פרקים. עוד סוכנת FBI נעלמת שחפותה תוכח בפרק האחרון? עוד תפוס את שורטי שמסתיימת בהקפצה בוטה לעונה הבאה של הסדרה בסתיו הבא? כבר אין כוח וחשק אפילו לכעוס. בהחלט מתקבל על הדעת שהערב, אל תספרו לאיש, לא אפתח טלוויזיה ובמקום זאת אקרא ספר.



"אבסנטיה", הוט 3, ימי חמישי, החל מ־4.1